SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Analiza biznesowa |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-BezD-ABI |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Bezpieczeństwo narodowe |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Analityk informacji |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z metodami analitycznymi występującymi w biznesie oraz ich implementacja do innych dziedzin. Student poznaje narzędzia analityczne, rozumie potrzebę ich stosowania oraz potrafi dobierać narzędzia analityczne do danego typu problemu. Ponadto rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i systematyczności w posługiwaniu się pakietami analitycznymi w ciągle zmieniającym się otoczeniu oraz ciągłemu rozwoju metod i technik analizy.
Wiedza z zakresu technologii informacyjnych, podstaw matematyki oraz analizy rynku.
Wprowadzenie do metod analitycznych. Wykorzystanie wybranych pakietów analizy danych, pakietów statystycznych i ekonometrycznych, metod taksonomicznych. Metody regresji w szeregach czasowych i danych panelowych. Analiza korelacji i mapy ciepła. Opóźnianie zmiennych w czasie. Grupowanie obiektów ze względu na kilka cech. Pojemność rynku i udziały rynkowe. Elementy prognozowania.
Tworzenie modeli i wykorzystywanie technik analitycznych w oparciu o wybrane pakiety statystyczne i ekonometryczne. Realizowanie zadań z pomocą prowadzącego, zadania dodatkowe, praca w grupach, tworzenie własnych modeli przez studentów w oparciu o pakiety statystyczne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenie jest aktywne uczestnictwo na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z projektu analitycznego.
1. Marek Gruszczyński, Tomasz Kuszewski, Maria Podgórska, Ekonometria i badania operacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
2. M. Sobczyk, Statystyka, PWN.
3. B. Radzikowska, Metody prognozowania. Zbiór zadań. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
4.. H. Mruk, Analiza rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
M. Sobczyk, Ekonometria, C.H. Beck.
Zmodyfikowane przez mgr Łukasz Augustowski (ostatnia modyfikacja: 07-05-2021 01:42)