SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie zasobami ludzkimi |
Kod przedmiotu | 04.5-WZ-ZarzP-ZZL |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie kompetencji studentów w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w różnego typu podmiotach gospodarczych oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej.
Zaliczenie na min. dostateczny z przedmiotu Podstawy zarządzania realizowanego w semestrze I
Wykład: Cele i znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi. Definicje zarządzania zasobami ludzkimi i model. Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania zarządzania personelem. Strategia personalna – założenia. Budowa strategii i integrowanie jej ze strategią ogólną organizacji. Rodzaje i modele strategii personalnej. Planowanie zasobów ludzkich z perspektywy strategii. Procedura planowania. Techniki prognozowania popytu i podaży personelu. Proces doboru personelu. Rekrutacja i jej źródła. Selekcja, techniki selekcji. Metoda Assesment Center. Onboarding. Planowanie i realizowanie rozwoju pracowników. Stosowane metody. System oceniania pracowników.
Ćwiczenia: Definicje, cele, modele i znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi. Strategia personalna – założenia. Budowa strategii i integrowanie jej ze strategią ogólną organizacji. Rodzaje i modele strategii personalnej. Planowanie zasobów ludzkich z perspektywy strategii. Procedura planowania. Techniki prognozowania popytu i podaży personelu. Rekrutacja i jej źródła. Selekcja, techniki selekcji.
Wykład - konwencjonalny
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, warsztaty, case study
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Forma zaliczenia wykładów: egzamin. Warunki zaliczenia dla wykładów: egzamin pisemny – pytania otwarte z progami punktowymi (K_W01, K_W05, K_W14, K_U01, K_U07, K_K06). Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 5,0 pkt do 6,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 6,5 pkt do 7,5 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt do 8,5 pkt; ocenę dobrą plus od 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt.
Forma zaliczenia ćwiczeń: zaliczenie z oceną. Warunki zaliczenia ćwiczeń: kolokwium zaliczeniowe obejmujące swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń (K_W01, K_W05, K_W14, K_U01, K_U07, K_K06); pytania otwarte z progami punktowymi. Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 5,0 pkt do 6,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 6,5 pkt do 7,5 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt do 8,5 pkt; ocenę dobrą plus od 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt.
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są oceny pozytywne z ćwiczeń i egzaminu.
Zmodyfikowane przez dr inż. Marzena Góralczyk (ostatnia modyfikacja: 17-05-2021 18:01)