SylabUZ

Generate PDF for this page

Didactics of Medicine - course description

General information
Course name Didactics of Medicine
Course ID 14.0-WL-RAT-DM
Faculty Faculty of Medicine and Health Sciences
Field of study Medical Rescue
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr n. med. Sybilla Brzozowska-Mańkowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Credit with grade
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

  1. Zapoznanie studentów z podstawami dydaktyki ogólnej i dydaktyki medyczne.
  2. Przekazanie wiedzy z zakresu strategii nauczania i projektowania dydaktycznego.
  3. Przygotowanie absolwentów do projektowania oraz przeprowadzania profesjonalnego szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy, kwalifikowanej pierwszej pomocy lub promocji zdrowia dla wybranej grupy odbiorców.
  4. Uświadomienie studentom znaczenia powszechnego, profesjonalnego szkolenia szerokiej grupy odbiorców.

Prerequisites

Obecność obowiązkowa.

Scope

  1. Cele i zadania dydaktyki ogólnej i dydaktyki medycznej.
  2. Proces kształcenia , warunki organizowania i planowania działalności dydaktycznej i własnego rozwoju.
  3. Cele kształcenia,zasady, metody i środki dydaktyczne. Wybrane strategie kształcenia.
  4. Pomiar dydaktyczny - definicje, zasady, funkcje, metody, formy.
  5. Technologia kształcenia- wykorzystanie dostępnych programów do przygotowania profesjonalnych szkoleń różnorodnych grup odbiorców.
  6. Projektowanie działalności dydaktycznej i opracowywanie konspektów do różnych form zajęć. Opracowanie narzędzi kontroli i oceny. Wskaźniki skuteczności nauczania.
  7. Opracowanie programu kursu/ szkolenia dla wybranej grupy odbiorców.
  8. Opracowanie plakatu promującego zasady udzielania pierwszej pomocy.
  9. Przeprowadzenie zajęć dydaktycznych"próbnych" z zakresu przygotowanych konspektów.
  10. Przeprowadzenie zajęć dla grupy odbiorców w wybranej placówce:przedszkole, szkoła- pod nadzorem nauczyciela akademickiego.

Teaching methods

Burza mózgów, ćwiczenia, dyskusja, pokaz, praca w grupie, rozwiązywanie zadań, wykład, wykład z prezentacją multimedialną.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

WYKŁAD: egzamin pisemny

  • obecność na wykładach,uczestniczenie w dyskusji, uzyskanie 60 % punktów z testu mieszanego pisemnego.

ĆWICZENIA: obserwacja pracy studenta, odpowiedź ustna

  • przygotowanie konspektów do wybranych zajęć teoretycznych i praktycznych, przeprowadzenie zajęcia dydaktycznego próbnego i zajęć pod nadzorem dla wybranej grupy odbiorców

Recommended reading

  1. Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012.
  2. Kupisiewicz Cz., Podręcznik akademicki, Wyd. Impuls Kraków 2012.

Further reading

  1. Bereźnicki F., Podstawy dydaktyki, Wyd. Impuls, Kraków 2007.

Notes


Modified by dr n. med. Bartosz Kudliński (last modification: 27-08-2021 09:09)