SylabUZ

Generate PDF for this page

Diploma Thesis - course description

General information
Course name Diploma Thesis
Course ID 02.1-WI-ArchD-PDM-S21
Faculty Faculty of Civil Engineering, Architecture and Environmental Engineering
Field of study Architecture
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MSc degree in Architecture
Beginning semester summer term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 12
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Project 0 0 - - Credit

Aim of the course

Samodzielne wykonanie przez studenta, pod opieką promotora, pracy dyplomowej magisterskiej, zgodnie z zatwierdzonym tematem i terminem zakończenia pracy oraz przygotowanie do egzaminu dyplomowego.

Prerequisites

Formalne: Pisemne potwierdzenie gotowości realizacji pracy dyplomowej na zatwierdzony temat, pod kierunkiem wskazanego promotora tej pracy.

Nieformalne: Zaawansowana wiedza z zakresu procesu projektowania architektonicznego i urbanistycznego

Scope

Praca dyplomowa jest zintegrowana z Seminarium promotorskim i Warsztatem dyplomowym. Jest to zaawansowana ilustracja procesu projektowego w kontekście społecznych, kulturowych, przyrodniczych, historycznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, integrując wiedzę zdobytą podczas studiowania.

Tematyka prac dyplomowych różni się w zależności od wyboru dyplomanta i specjalizacji Promotora.

Student przedstawia promotorowi, do oceny i przyjęcia, magisterską pracę dyplomową, wykonaną zgodnie z zasadami realizacji dyplomu na studiach II stopnia kierunku Architektura oraz potwierdza przygotowanie do egzaminu dyplomowego w celu uruchomienia dalszych procedur dyplomowania.

W ramach kursu studenci pogłębiają szczegółową problematykę dotyczącą zakresu złożonych problemów projektowych podjętej tematyki dyplomowej. Wykonują zadania inżynierskie z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz umieją dokonać krytycznej analizy istniejących uwarunkowań, waloryzacji stanu zagospodarowania terenu i zabudowy oraz formułować wnioski do projektowania w skomplikowanym, interdyscyplinarnym kontekście;

zaprojektować złożony obiekt architektoniczny lub zespół urbanistyczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z przyjętym programem, uwzględniając aspekty pozatechniczne i integrując interdyscyplinarną wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie studiów;

przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego;

efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania skomplikowanych problemów projektowych;

formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących osiągnięć architektury i urbanistyki, ich skomplikowanych uwarunkowań, a także innych aspektów działalności architekta; przekazania opinii w sposób powszechnie zrozumiały;

Osiągnięcie wymaganych efektów uczenia się w kategorii wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w grupie zajęć E sprawdza się przez ocenę wiedzy nabytej podczas seminariów w zakresie metodologii pracy naukowej i umiejętności jej praktycznego zastosowania w projektowaniu, a także ocenę pracy analityczno-opisowej i projektowo-graficznej pracy dyplomowej, w zakresie poziomu kreatywności naukowej, projektowej i estetycznej studenta oraz uzyskanych przez niego wartości rozwiązań architektonicznych i umiejętności ich publicznej prezentacji i obrony.

Zestawienie źródłowych pozycji bibliograficznych zgodne z zakresem tematycznym pracy dyplomowej. Poszerzanie wiedzę z zakresu przedmiotów o treściach ogólnych i kierunkowych również poza polskim obszarem językowym, dotyczących kształtowania się społeczno-kulturowego środowiska człowieka z uwzględnieniem relacji zachodzących między ludźmi a zmieniającą się przestrzenią architektoniczną i urbanistyczną w zakresie technologicznotechnicznym, przyrodniczym, społecznym i kulturowym, w tym również w zakresie kultury fizycznej, ma zaawansowaną wiedzę w zakresie twórczego rozwiązywania problemów estetyczno-krajobrazowych, funkcjonalno-użytkowych, konstrukcyjno-budowlanych i instalacyjno-technologicznych, zapewniających także osobom niepełnosprawnym, komfort i bezpieczeństwo użytkowania, obiektów architektonicznych i zespołów urbanistycznych zarówno współczesnych, jak i historycznych, 

Ugruntowanie wiedzy dotyczącej warsztatu badawczo-projektowego, metody analizy i syntezy danych z zakresu architektury, ochrony zabytków i zagospodarowania przestrzennego, zasady ich oceny i prawidłowego interpretowania w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i konserwatorskim oraz w planowaniu przestrzennym krajowym, regionalnym i miejscowym, wykazuje się w zakresie dyplomowania, 

Pogłębianie wiedzy niezbędnej do podjęcia zatrudnienia w pracowniach projektowych architektonicznych i urbanistycznych, w jednostkach administracji samorządowej i państwowej, w instytutach naukowo-badawczych i w ośrodkach rozwojowo-badawczych oraz w zawodowych jednostkach doradczych, a także do podjęcia studiów trzeciego stopnia.

Teaching methods

metody podające: Korekty promotorskie

metody poszukujące: Kształcenie wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w zakresie autorskiego poszukiwania rozwiązań architektonicznych pod merytoryczną opieką promotora pracy dyplomowej

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Student przedstawia promotorowi, do oceny i przyjęcia, magisterską pracę dyplomową, wykonaną zgodnie z zasadami realizacji dyplomu na studiach II stopnia kierunku architektura oraz potwierdza przygotowanie do egzaminu dyplomowego w celu uruchomienia dalszych procedur dyplomowania.

Recommended reading

Further reading

Notes

Sala wykładowa i seminaryjna z możliwością zaciemnienia powinna być wyposażona w sprzęt audiowizualny (rzutnik multimedialny wraz z ekranem do prezentacji), tablice do pisania i prezentowania plansz projektowych.


Modified by mgr inż. arch. Wiktor Bosowski (last modification: 21-09-2021 17:05)