SylabUZ

Generate PDF for this page

Art Marketing - course description

General information
Course name Art Marketing
Course ID 04.9-WA-AWP-MARK-W-S14_pNadGen5TC8C
Faculty Faculty of Arts
Field of study Visual arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Wojciech Kozłowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 - - Credit

Aim of the course

Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem rynku sztuki w Polsce i na świecie oraz uświadomienie jego roli, ograniczeń i działania. Przedstawienie możliwych strategii sprzedaży obiektów i umiejętności. Ukazanie kształtu współczesnej sztuki na obszarze wszystkich jej dyscyplin w kontekście rynkowym. 

Prerequisites

Brak.

Scope

Pojęcie świata sztuki w relacji do rynku sztuki; podstawowe problemy marketingu; pojęcie marki; galeria jako miejsce kontaktu i sprzedaży; indywidualność artysty jako wyznacznik wartości; przemiany sztuki na przełomie XX i XXI w.; Domy aukcyjne i targi sztuki jako przestrzenie wymiany towarowo-pieniężnej; rola Internetu w handlu sztuką; podstawowe kwestie prawne związane z zawodem artysty.

Teaching methods

Metoda podająco - systematyzująca – wykład połączony z prezentacjami wizualnymi.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Test końcowy z zakresu wykładów i lektur.

Recommended reading

  1. Sarah Thornton, 7 dni w świecie sztuki, Warszawa 2011
  2. red. Agnieszka Pindera, Praktyczny poradnik dla artystów, Toruń 2012
  3. Krzysztof Masiewicz, Piotr Bazylko, Poradnik kolekcjonera sztuki najnowszej, Warszawa, 2008
  4. Inicjatywy i galerie artystów, red. Agnieszka Pindera, Anna Ptak, Wiktoria Szczupacka, Toruń 2014
  5. www.artprice.com
  6. www.artinfo.com
  7. www.artfacts.net
  8. www.obieg.pl
  9. www.e-flux.com                                                                                                                                                                                                                                         (lektury dostępne u wykładowcy)

Further reading

  1. Philip Kotler, Marketing, Warszawa 2005
  2. Maria Korzeniowska-Marciniak, Międzynarodowy rynek dzieł sztuki, Kraków 2001
  3. Magnus Resch, Management of Art Galleries, Ostfildern 2014
  4. oprac. zbiorowe Czarna Księga Polskich Artystów, Warszawa 2015

Notes


Modified by mgr Wojciech Kozłowski (last modification: 10-05-2022 19:53)