SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy multimediów i technik przetwarzania obrazu |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-EASPP-MTPO-Ć-S14_pNadGenQGPY2 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem kształcenia jest rozwijanie umiejętności w posługiwaniu się cyfrowymi technikami wizualizacji 2D za pomocą technologii komputerowych. Pobudzanie i rozwijanie kreatywności i umiejętności studenta do wyrażania złożonych idei artystycznych przy właściwym doborze środków plastycznych i technologicznych z obszaru grafiki artystycznej z wykorzystaniem specyfiki programów bitmapowych i/ lub wektorowych - Photoshop, Illustrator.
Łączenie różnych typów obrazowania w obrębie konkretnej realizacji /cyfrowy kolaż/.
Twórcze i świadome posługiwanie się warsztatem cyfrowym.
Znajomość zasad kompozycji, dobrze widziana podstawowa znajomość programów graficznych do edycji i obróbki obrazu (Photoshop i/ lub Illustrator).
Tematy ćwiczeń pozwalają na szeroką interpretację i poszukiwanie odpowiedzi zgodnej z potrzebami twórczymi autora prac:
Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje – korekty mające charakter dyskusji, krótkie wykłady i warsztaty.
Student realizuje konkretne zadania – projekty i na bieżąco przedstawia je do korekty.
Ostatecznym etapem jest fizyczna realizacja idei projektu zadanych lub indywidualnie zaproponowanych przez studenta tematów, np. wydruk cyfrowy, projekcja lub inne np. obiekt graficzny, instalacja graficzna
Obowiązkowe przeglądy okresowe i końcoworoczne.
Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej, konkursach i wystawach zewnętrznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną) odbywa się na podstawie finalnej realizacji obowiązujących w danym semestrze 2-3 tematów jako spójnego cyklu prac w formie wydruków wielkoformatowych, projekcji, instalacji, obiektów lub innych eksperymentalnych technik uwzględniających działania cyfrowe.
Na finalną ocenę składają się:
Skala ocen: od 2 do 5
1.) Podręczniki do nauki programów graficznych:
2.) Katalogi z konkursów i wystaw:
Strony www:
http://www.triennial.cracow.pl
http://www.format-net.pl
https://pl.mocak.pl
http://www.2plus3d.pl
http://arteon.pl
http://obieg.u-jazdowski.pl
http://autoportret.pl
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 06-05-2022 21:24)