SylabUZ

Generate PDF for this page

Augmented Reality Laboratory - course description

General information
Course name Augmented Reality Laboratory
Course ID 03.1-WA-GrafP-LabRoz-S19
Faculty Faculty of Arts
Field of study Visual arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Sławomir Nikiel, prof. UZ
  • mgr Kacper Będkowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Od kilku lat obserwujemy gwałtowny rozwój technologii rozszerzonej rzeczywistości XR (eXtended Reality), AR (Augmented Reality) i wirtualnej rzeczywistości VR (Virtual Reality). W tym obszarze technologii i mediów istnieje wyraźny podział na twórcę i odbiorcę mediów cyfrowych. Osoby pragnące realizować projekty z użyciem technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości powinny opanować podstawy budowy modeli interakcyjnych, muszą zrozumieć jak wykorzystać poczucie „obecności” w środowisku wirtualnym oraz poznać techniki modelowania zjawisk psychofizycznych.Studenci uzyskają umiejętność użycia różnorodnych technik modelowania przydatnych w przemyśle cyfrowym 3d.

Prerequisites

Podstawowe media cyfrowe.

Scope

  1. Wstęp, definicje i klasyfikacje środowisk wirtualnych
  2. Percepcja 3D/360 (multisensoryczna)
  3. Interfejsy sprzętowe i programowe, urządzenia wejścia/wyjścia
  4. Interaktywna grafika 3D/360 (wymagania dla pełnej imersji)
  5. Modelowanie środowisk graficznych dla imersyjnych środowisk 3D/360
  6. Modelowanie asetów graficznych dla imersyjnych środowisk 3D/360
  7. Interfejsy emocjonalne, A.I. w sztuce

Teaching methods

Ćwiczenia, projekt.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z realizacji wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych. Ocena końcowa jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych (z każdego ćwiczenia laboratoryjnego). Projekt - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny za wykonanie prototypowego środowiska VR/360 wraz z dokumentacją. Ocena końcowa jest wypadkową oceny z ćwiczeń i oceny projektu.

Recommended reading

  1. Vince J.: Virtual Reality Systems, Addison Wesley, Cambridge, 1995
  2. Fox B.: Game Interface Design, Thomson, 2005
  3. Schwartz L. Photoshop for VFX artists, Thomson 2005
  4. Tomaszewska-Adamerek A., Zimek R.: ABC grafiki komputerowej i obróbki zdjęć, Helion, 2007

Further reading

  1. Ablan D.: Digital cinematography, New  Riders Press, 2002
  2. Oculus best practices guide, Oculus VR  LLC, 2015
  3. Materiały konferencyjne oraz własne prowadzącego zajęcia

Notes

Studenci wykorzystują na zajęciach laboratoryjnych przykładowe materiały otrzymane od prowadzącego. Korzystają także ze źródeł internetowych.


Modified by mgr Kacper Będkowski (last modification: 19-04-2022 12:18)