SylabUZ
Course name | Elective |
Course ID | 03.6-WA-SWP-FAkult-S21 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Visual arts |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit |
Zapoznanie studentów z przykładami działań artystycznych w przestrzeni publicznej w Polsce i za granicą.
Refleksja nad działalnością artysty w przestrzeni społecznej.
Podstawowa znajomość zagadnień ze sztuki współczesnej.
Sztuka współczesna pozostaje dziś pod ogromnym wpływem czynników zewnętrznych. Rolą artysty zaangażowanego w życie społeczne nie jest rozwiązywanie problemów, lecz wskazywanie punktów zapalnych lub próba podsunięcia ich rozwiązań. Na zajęciach przeanalizujemy przykłady aktywizmu w sztukach wizualnych, architekturze i przestrzeni publicznej. Zastanowimy się też czy radykalne działania są w stanie wpłynąć na poprawę jakości naszego życia codziennego.
Wykład, krótkie formy warsztatowe, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Uczestnictwo w zajęciach.
Justin McGuirk, Radykalne Miasta, Warszawa, 2015
Skuteczność sztuki, pod red. Tomasza Załuskiego, Łódź, 2014
Piotr Piotrowski, Agorafilia. Sztuka i demokracja w postkomunistycznej Europie, Poznań, 2010
Jan Gehl, Życie pomiędzy budynkami. Użytkowanie przestrzeni pomiędzy budynkami, Kraków, 2009
Jan Gehl, Miasta dla ludzi, Kraków, 2014
Jane Jacobs, Śmierć i życie wielkich miast Ameryki, Warszawa, 2015
Project for Public Spaces, Jak przetworzyć Miejsce. Podręcznik kreowania udanych przestrzeni publicznych: http://www.mck.pk.edu.pl/panel/dokumenty/PPS, Jak_przetworzyc_miejsce.pdf
Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 17-05-2022 12:38)