[1] Rozwijanie właściwego brzmienia instrumentu. [2] Wzrost sprawności technicznej w grze na instrumencie. [3] Pogłębienie świadomości harmonicznej, poczucia rytmu, artykulacji. [4] Zdobycie umiejętności praktycznego zastosowanie skal na przykładzie różnych progresji akordowych. [5] Rozwój techniki improwizacji w oparciu o materiał harmoniczny wybranych standardów jazzowych. [6] Opanowanie umiejętności gry a’vista. [7] Ukierunkowanie studenta na samodzielny rozwój zainteresowań muzycznych: rozwijanie predyspozycji twórczych w improwizacji oraz doskonalenie umiejętności samodzielnego interpretowania utworów zgodnie z kanonami stylu i formy muzycznej. [8] Przygotowanie do pracy jako solista oraz w dużym zespole wykonawczym.
Wymagania wstępne
Zaliczony przedmiot w V semestrze studiów.
Zakres tematyczny
[1] Rozwijanie środków i technik improwizacji w aspekcie brzmienia, frazowania i innych elementów nadających jej walory wypowiedzi artystycznej i odnoszących się do cech wybranej stylistyki jazzowej. [2] Przygotowanie programu do recitalu dyplomowego.
Metody kształcenia
Praca indywidualna z pedagogiem, ćwiczenia, próba, koncert.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie przedmiotu odbywa się w formie recitalu (przygotowanego wraz z pedagogiem prowadzącym). W repertuarze dopuszczalne są autorskie prace twórcze zdającego.
Literatura podstawowa
Literatura podstawowa uwarunkowana jest specyfiką danego instrumentu:
FORTEPIAN:
Dobbins Bill, The Contemporary Jazz Pianist: A Comprehensive Approach To Keyboard Improvisation, GAMT Music Press 1978
Haerle Dan, Jazz Piano Voicings: Transcribed Comping From Volume 41 Body & Soul, Jamey Aebersold 1994
LaVerne Andy, Tons of Runs for the Contemporary Pianist, Alfred Music 1999
Levine Mark, Jazz Piano Book, Sher Music Co., Petaluma 1989
Levine Mark, Jazz Theory Book, Sher Music Co., Petaluma 1995
Muller Michael, The Wynton Kelly Collection: 25 Solo Transcriptions, Alfred Music 2015
Sher Chuck, The New Real Book Vol. 1-3, Sher Music, Petaluma 1995
GITARA:
Bliziński Marek, Gitara Jazzowa, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1982
Sher Chuck, The New Real Book Vol. 1-3, Sher Music, Petaluma 1995
Góralski Andrzej, Gitara Elektryczna, TART, Wrocław 1994
Parker Charlie, Omnibook, Atlantic Music 2009
Leavitt William, Reading Studies For Guitar, Berklee Press Publications 1979
materiały DVD:
Pass Joe, Jazz Lines, Alfred Music 2004
Scofield John, Jazz - Funk Guitar, Alfred Music 2005
TRĄBKA:
Charles Colin, Advanced Lip Flexibilities for Trumpet, New York 1972
Slonimski Nicolas, Thesaurus of Scales and Melodic Patterns, Coleman-Ross Co., New York, 1974
Parker Charlie, Omnibook, Atlantic Music 2009
PUZON:
Kleinhammer Edward, The Art of Trombone Playing, Alfred Music 1996
Snell Keith, Belwin Master Duets; Trombone Intermediate; Volume 1, Alfred Music 1999
Snell Keith, Belwin Master Duets; Trombone Advanced; Volume 1, Alfred Music 1999
Roth Michael, Svoboda Mike, The Technicques of Trombone Playing, Bärenreiter 2017
Johnson J.J., Exercises and Etudes For The Jazz Instrumentalist: Bass Clef Edition, Hal Leonard 2002
McChesney Bob, Jazz Etudes And Duets, Chesapeake Music
Davis Michael, 10 Minute Warm-Up Routine For Trombone, Hip-Bone Music, Nowy Jork 1997
SAKSOFON:
Bergonzi Jerry, Inside Improvisation, Vol. 1-7, Advance Music 1992
Butler Hunt, Canonnball Adderley: 20 Solos, Brett Music 1990
Coltrane John, Porcellik Bobby, Sickler Don, The Artistry Of John Coltrane, United Artists Music 1979
Fishman Greg, Artist Transcriptions - Stan Getz, Hal Leonard Publishing Corporation, 1993
Liebman David, Developing Personal Saxophone Sound, Dorn Publications 1994
Middleton Andy, Melodic Improvising, Advance Music 2015
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.