SylabUZ

Generate PDF for this page

Introduction to Instrumentation - course description

General information
Course name Introduction to Instrumentation
Course ID 03.2-WA-JiMEP-PIN-Ć-S14_pNadGen639LC
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz and Popular Music
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

[1] Zaznajomienie z problematyką zapisu i podstawowych zasad instrumentacji. [2]  Kształtowanie umiejętności w zakresie instrumentacji, aranżacji na zespoły typu combo oraz big band. [3] Kształtowanie poczucia brzmienia, estetyki i wrażliwości na barwę dźwięku. [4] Przygotowanie do przyszłej pracy estradowej w zakresie umiejętności instrumentacji, aranżacji w kontekście muzyki jazzowej

Prerequisites

Zaliczenie przedmiotu Instrumentoznawstwo z akustyką. Student zna instrumenty muzyczne charakterystyczne dla dużych zespołów typu big band. Potrafi scharakteryzować ich budowę oraz rozróżnić brzmienie. Posługuje się notacją właściwą dla poszczególnych instrumentów (klucz, transpozycja).

Scope

Propedeutyka instrumentacji (sem. 3)

[1] Charakterystyka instrumentów wchodzących w skład orkiestr jazzowych typu big band (blacha – trąbki i puzony, saksofony, instrumenty sekcji rytmicznej – kontrabas, fortepian, gitara, perkusja). [2] Składniki akordów w układach 2,3,4,5-cio głosowych w instrumentach jednego rodzaju oraz grupach mieszanych w kontekście harmonii i stylów w muzyce jazzowej. [3] Łączenie instrumentów.

Teaching methods

Praca w grupie - ćwiczenia

Praca samodzielna

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną na podstawie:

/ samodzielnych prac pisemnych

/ kolokwium

/ uczestnictwa w zajęciach.

Recommended reading

  1. Pawłowski Józef, Podstawy instrumentacji  t.1, t.2., PWM, Kraków 1996.

  2. Rimski – Korsakow Mikołaj, Zasady instrumentacji, Kraków 1953.

  3. Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book I, Criterion Music Corporation 1979.

  4. Guzowski Kazimierz, Podstawowe zagadnienia instrumentacji, AM Gdańsk 2005.

  5. Partytury na big band wybranych kompozytorów i aranżerów m.in.: Bob Mintzer, Thad Jones, Gil Evans, John Fedchock, Gordon Goodwin, Rob McConnell, Sammy Nestico, Jerzy Szymaniuk, Bartosz Pernal, Lennie Niehaus.

Further reading

  1. Nestico Sammy, The Professional Arranger, Fenwood Music Co., Inc. 1993.
  2. Jaffe Andy, Jazz Harmony, Advance Music 1996.
  3. Sebesky Don, The Contemporary Arranger, Alfred Publishing Co., Inc., New York 1974.
  4. Mancini Henry, Sound and Scores. Northridge Music Inc. 1973. Podręcznik + płyta CD.
  5. Olszewski Wojciech, Amerykański system notacji funkcji harmonicznych, cz. 1, „Muzyk” nr 4, Warszawa 1994.
  6. Olszewski Wojciech, Amerykański system notacji funkcji harmonicznych, cz. 2, „Muzyk” nr 5, Warszawa 1994.

Notes


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 01-04-2022 11:39)