SylabUZ

Generate PDF for this page

Workshops - course description

General information
Course name Workshops
Course ID 03.2-WA-EASMP-War-Ć-S12_pNadGenSN67U
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz and Popular Music
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Paulina Gołębiowska
  • dr Bartosz Pernal
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

[1] Zapoznanie studenta ze wszystkimi aspektami pracy zespołowej nad dziełem muzycznym od momentu wyboru repertuaru, przez pracę nad jego przygotowaniem po wszystkie elementy publicznego wykonania dzieła muzycznego. [2] Nabywanie umiejętności współpracy w zespole. [3] Zapoznanie się z szeroko pojętą literaturą muzyczną związaną z kierunkiem studiów. [4] Rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez udział studentów w procesie aranżacji materiału muzycznego. [5] Pomoc studentom w zakresie opanowania i opracowania (aranżacji) materiału w kontekście przygotowania recitalu dyplomowego. [6] Rozwijanie potrzeb twórczych w aspekcie budowania repertuaru opartego na indywidualnych upodobaniach stylistycznych i kulturowych.

Prerequisites

Zaliczony przedmiot w V semestrze studiów na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa lub na kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuki Muzycznej.

Scope

Wybór repertuaru dostosowywany do liczebności, instrumentarium i zaawansowania wykonawczego poszczególnych uczestników. 

  1. Rozwijanie możliwości twórczych i interpretacyjnych na bazie autorskich kompozycji, aranżacji lub opracowań standardów muzyki jazzowej lub popularnej. 
  2. Analiza warstwy rytmicznej, harmonicznej, ogólnego charakteru i tempa opracowywanych utworów oraz zapis tychże informacji;
  3. Opracowanie materiału muzycznego pod względem formalnym, rytmicznym, dynamicznym, harmoniczno – melodycznym oraz w zakresie instrumentacji;
  4. Techniczny aspekt wykonania publicznego – optymalne ustawienie na scenie, nagłośnienie i kolejność działań podczas próby nagłośnienia, ruch sceniczny, a także zagadnienia związane z mediami towarzyszącymi wykonaniu instrumentalnemu (oświetlenie, projekcje video);

 

Teaching methods

  1. Ćwiczenia w grupie z wykładowcą;
  2. Ćwiczenia samodzielne;
  3. Dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na podstawie występu publicznego na koniec semestru i oceny pracy studenta w semestrze.

Recommended reading

Literaturę stanowią wybrane standardy muzyki jazzowej, kompozycje oraz autorskie opracowania prowadzącego, ewentualnie prace studentów.

  1. The New Real Book, vol. 1-3, Sher Music Co., Petaluma 1988. 
  2. Wiskirchen George, Developmental Techniques For The Jazz Ensemble Musicians, Berklee Press Publication, Berklee 1961.
  3. Dobbins Bill, Jazz Arranging And Composing. A Linear Approach, Advance Music 1996. 
  4. Silver Horace, The Art Of Jazz Combo Playing, Composing And Arranging, Hal Leonard Corporation, Milwaukee 2001.
  5. Joyce Jimmy, A Guide To Writing Vocal Arrangements (for Solists, Group, Choruses), First Place Music Publications, California 1972.

Further reading

  1. Nestico Sammy, The Complete Arranger, Fenwood, Rottenburg 1995.
  2. Garcia Russell, The Professional Arranger ComposerBook I, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1954.
  3. Garcia Russell, The Professional Arranger ComposerBook II, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1974.
  4. Sebesky Don, The Contemporary Arranger, Alfred Publishing Corporation, New York 1975.

Notes

Przedmiot może być prowadzony wspólnie dla kierunków EASM i JiME. Integralną częścią realizacji założeń metodycznych jest publiczna prezentacja w formie koncertu przygotowanego pod opieką prowadzącego zajęcia.


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 01-04-2022 11:39)