SylabUZ

Generate PDF for this page

Songwriting - course description

General information
Course name Songwriting
Course ID 03.2-WA-JiMEP-SONG-S21
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz and Popular Music
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Bartosz Pernal
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

[1] Zapewnienie studentom wiedzy z obszaru komponowania i aranżowania małych form muzycznych. [2] Stworzenie warunków dla opanowania umiejętności warsztatowych (w tym operowania elementami dzieła muzycznego i umiejętnościami technologicznymi) w stopniu umożliwiającym tworzenie utworów nacechowanych oryginalnymi koncepcjami artystycznymi autora. [3] Zapewnienie studentom wiedzy z zakresu tworzenia zapisu muzycznego w formie tzw. lead sheets i poprawnej interpretacji takiej formy zapisu muzyki. [4] Rozpoznanie i rozwinięcie uzdolnień studenta w aspekcie interpretacji warstwy literackiej piosenki i jej korelacji z warstwą muzyczną. [5] Zapoznanie studenta z szeroko pojętą literaturą muzyczną związaną z kierunkiem studiów. 

Prerequisites

Zaliczenie przedmiotu w III semestrze studiów na kierunku Jazz i muzyka estradowa.

Scope

[1] Wzbogacanie warstwy harmonicznej (harmonic embellishment) utworu muzycznego w procesie aranżacji obejmującej wykorzystanie sekcji instrumentów smyczkowych. [2] Tworzenie małych form wokalno-instrumentalnych z wykorzystaniem sekcji dętej. 

Teaching methods

Ćwiczenia kompozytorskie realizowane pod kierunkiem pedagoga, praca indywidualna studenta, dyskusja, analiza kompozycji i aranżacji innych twórców

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

[1] Przedstawienie minimum trzech prac twórczych do oceny (przegląd i omówienie). [2] Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, realizacja wszystkich zadań w terminach wyznaczanych przez pedagoga prowadzącego. 

Recommended reading

  1. Bregy Wiktor, Elementy techniki wokalnej, PWM, Kraków 1974
  2. Łatsik Aneta, Poznaj swój głos, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2002
  3. Davis Suzanne, Jazz Piano Comping. Harmonies, Voicings and Grooves, Berklee Press Publications, 2012
  4. Joyce Jimmy, A Guide to Writing Vocal Arrangements, First Place Music Publications, California 1972
  5. Wiskirchen George, Developmental Techniques for the Jazz Ensamble Musician, Berklee Press Publications, Berklee 1961
  6. Tarasiewicz Bogumiła, Mówię i śpiewam świadomie, Universitas, Kraków 2006
  7. Terefenko Dariusz, Teoria Jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego, PWM, Kraków 2020.

Literaturę stanowią wybrane kompozycje z obszaru muzyki jazzowej i rozrywkowej, a także kompozycje i aranżacje prowadzącego oraz prace studentów.

Further reading

  1. Jaffe Andy, Jazz Harmony, Advance Music, Tubingen 1996
  2. Levine Mark, The Jazz Theory Book, Sheer Music, Petaluma 1995
  3. Levine Mark, The Jazz Piano Book, Sheer Music, Petaluma 1989
  4. Szymaniuk Jerzy, Interpretacja polskich kolęd i pastorałek w procesie aranżacji na przykładzie partytury Kolędy dla Świata, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015
  5. Greene Alan, The New Voice: How to Sing and Speak Properly, Hal Leonard, 1981
  6.  Sadolin Cathrine, Complete Vocal Technique, Shout Publications 2008

Notes

Treść i obszar stylistyczny dopasowane do predyspozycji i zainteresowań studenta. 


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 01-04-2022 14:36)