SylabUZ

Generate PDF for this page

Choir - course description

General information
Course name Choir
Course ID 03.2-WA-EASMP-CHO-Ć-S14_pNadGenBR7DL
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 60 4 - - Credit with grade

Aim of the course

Wiedza: poznanie literatury chóralnej różnych epok.

Umiejętności: zdobycie umiejętności pracy z dużym zespołem wokalnym oraz wokalno-instrumentalnym.

Kompetencja: zdobycie kompetencji świadomego analizowania wykonywanego utwory i prawidłowego konstruowania wypowiedzi artystycznej; zdobycie świadomości w podstawowych zasad stylowego wykonawstwa utworów chóralnych pochodzących z różnych epok.

Prerequisites

Opanowanie umiejętności czytania nut głosem .

Podstawowe umiejętności posługiwania się głosem.

Scope

1.Opracowanie utworów 2-, 3-, 4- głosowych na chóry o głosach równych i mieszanych.

2. Opracowywanie utworów różnych epok i stylów.

3. Przygotowanie utworów a cappella i wokalno-instrumentalnych.

4. Poznanie elementów pracy dyrygenta chóru.

5. Budowanie struktury organizacyjnej chóru.

6. Kształtowanie umiejętności operowania różnorodną dynamiką, artykulacją i frazowaniem stosownie do stylistyki wykonywanych kompozycji.

7. Realizacja zadań asystenta chóru.

8. Przygotowywanie repertuaru pozwalającego na udział chóru w imprezach, koncertach, przeglądach, konkursach i egzaminach końcowych z zakresu dyrygowania.


 

Teaching methods

Praca w dużej grupie oraz praca w małych grupach – próby sekcyjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

1. Przygotowanie do zajęć.

2. Aktywność podczas zająć.

3. Stopień opanowania repertuaru.

4. Przesłuchanie studentów solo, w duetach, tercetach i kwartetach z całego nauczonego materiału.

5. Czynne uczestnictwo w koncertach, festiwalach i konkursach.


 

Recommended reading

Utwory na chór mieszany a cappella pochodzących z różnych epok i stylów kompozytorów polskich i obcych.

Utwory wokalno-instrumentalne: na chór i fortepian; na chór i organy; na chór i zespól instrumentalny; na chór i orkiestrę (kameralną, symfoniczną).

 

Further reading

1. Bukofzer M., Muzyka w epoce baroku. Od Monteverdiego do Bacha, Warszawa (PWN) 1970.

2. Harnoncourt N., Muzyka mową dźwięków, Warszawa (Fundacja Ruchu Muzycznego) 1982.

3. Kowalska M., ABC historii muzyki, Kraków (Musica Iagellonica) 2001.

4. Dahlhaus C., Eggebrecht H., Co to jest muzyka?, Warszawa 1985.

5. Homiński J., Wilkowska – Chomińska K., Formy muzyczne: t. V, Wielkie formy muzyczne, Kraków 1984.

6. Laprus L., Rozśpiewanie chóru, Legnica 1980.

7. Bristiger M., Związki muzyki ze słowem, Kraków (PWM) 1986.


 

Notes


Modified by dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ (last modification: 19-04-2022 13:14)