SylabUZ

Generate PDF for this page

Foreign language-English - course description

General information
Course name Foreign language-English
Course ID 09.1-WA-EASMP-LEKTa-S17
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Joanna Simpson
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Studenci powinni wykazać się znajomością języka angielskiego w zakresie słuchania, mówienia, czytania i pisania na poziomie A2/B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz późniejszego wykonywania pracy zawodowej.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Scope

  1. Laboratorium - work presentation - prezentacja swoich ulubionych prac w języku angielskim. Dyskusja w grupie, pytania, uwagi.
  2. Plagiat w muzyce - sztuka czy łamanie prawa? Praca z tekstem pochodzącym z czasopisma the Guardian. Definicja Plagiatu w muzyce, rozne aspekty plagiatu, przyklady i dyskusje w grupach.
  3. Piece of Music Analysis - Analiza przedstawionych na zajęciach słynnych utworow według kryteriów: Studenci wybierają jeden przykład dzieła muzycznego - dyskusja na forum.
  4. What makes a good translation? the main criteria that need to be fulfilled to make a professionally well written translation.
  5. Lost in Translation-Czytanie i dyskusja dotyczaca trudnosci z jakimi zmaga sie tlumacz.
  6. What are the different types of interpreting? Advantages and disadvantages of each type of interpreting. Discussion
  7. Lost in Translation-First lines quiz.
  8. Multitasking-dyskusja w oparciu o artykulłdotyczący wielozadaniowsci.
  9. Advantages and disadvantages of the internet.
  10. Whose language is it? dyskusja dotyczaca artykulu na temat wykorzystywania jezyka angielskiego w skali swiatowej.
  11. My favourite fantasy book. Dyskusja w parach. Slownictwo. Wykorzystanie nowych slow i wyrazen w zdaniach.
  12. Skargi i zażalenia w języku angielskim. Zapoznanie się z formami pisemnych skarg i zażaleń w sklepach, centrach handlowych, firmach usługowych. Ogólna dyskusja dotycząca doświadczeń związanych z reklamacjami w centrach handlowych (okoliczności, szczegóły reklamacji, proponowane rozwiązania) - pisanie listu reklamacji w języku angielskim. Prowadzenie rozmów w sprawie reklamowanego produktu. Ćwiczenia w parach.
  13. Employment / Zatrudnienie. Czytanie ogloszeń dotyczących pracy. Glowne kryteria ktore nalezy spelnic ubiegajac sie o prace. Slownictwo i wyrazenia dotyczace szukania zatrudnienia.Pisanie podań i CV w języku angielskim. Zasady rozmów kwalifikacyjnych w j. angielskim. Ćwiczenia w grupach / parach.
  14. Pisanie listów urzędowych i podań. Pisanie  CV.
  15. Advertising - Reklama. Rodzaje reklam w mediach. Opisywanie reklam - ich wad i zalet (telewizja, radio, magazyny, billboardy, ulotki, itp.). Dyskusja w grupach. Wybór 4 różnych form reklamy w grupach i ich opis - wady, zalety.
  16. Fashion - dangers of fashion in the past and nowadays - dyskusje na temat mody, jej trendów i zagrożeń dla zdrowia. Dyskusja.
  17. Ćwiczenia gramatyczne. Powtórzenie materiału gramatycznego w oparciu o testy z podręcznika Ready For First.
  18. Why do we learn foreign languages? Is there enough motivation to learn a foreign language? Do we need to learn grammar when learning English? Why?/why not?
  19. Prezentacje. Studenci indywidualnie przygotowują 15-minutową prezentację na dowolnie wybrany temat dotyczący ich kierunku lub dotyczacy interesujacych ich tematow.. Prezentacja ma być przygotowana w systemie PowerPoint z wykorzystaniem slajdów.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie i tłumaczenie wybranych tekstow, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2 - listening,speaking, reading, writing.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami ESUO7

Recommended reading

  1. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
  2. Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
  3. Pearson Education Limited. Harlow. 2007.
  4. Naunton, J. and Hughes, J.Spotlight on FCEHeinle. 2009.
  5. Norris,Roy. Ready For First. Macmillan.
  6. Latham-Koenig Christina. English File.Intermediate Student's Book. Studenci na poczatku semestru otrzymuja materialy do skserowania we wlasnym zakresie z ktorych korzystaja na zajeciach oraz w ramach pracy indywidualnej.

Further reading

Wybrane przez wykladowce lub studentow materialy online.

Notes

Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.

Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.


Modified by mgr Joanna Simpson (last modification: 03-04-2022 17:31)