SylabUZ

Generate PDF for this page

Physical experiment in school practice - primary school - course description

General information
Course name Physical experiment in school practice - primary school
Course ID 13.2-WF-FizP-EFPSz-S20
Faculty Faculty of Physics and Astronomy
Field of study Physics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Available in specialities Teaching physics
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Joanna Kalaga
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z rolą eksperymentu w nauczaniu fizyki oraz przygotowanie do projektowania i wykonywania eksperymentów skorelowanych z podstawą programową dla II etapu edukacyjnego (szkoła podstawowa).

Prerequisites

Podstawy fizyki I-IV, podstawy dydaktyki, dydaktyka fizyki I-II.

Scope

  1. Rola eksperymentu w nauczaniu fizyki. (D.1.W2., D.1.W7., D.1.U1.)

  2. Analiza podstawy programowej w aspekcie potrzeb i możliwości realizacji doświadczeń/eksperymentów wspomagających nauczanie. (D.1.W2.,
    D.1.W5., D.1.U1.).

  3. Klasyfikacja doświadczeń, dyskusja umiejscowienia konkretnych doświadczeń w procesie nauczania. (D.1.W5., D.1.W7., D.1.U7., D.1.K3.,
    D.1.K5.).

  4. Projektowanie, realizacja i omówienie doświadczeń z różnych działów fizyki. (D.1.W5., D.1.W7., D.1.U7., D.1.U5., D.1.K3., D.1.K5.).

  5. Opis zamierzonych osiągnięć uczniów i sposoby ich kontroli. (D.1.W2., D.1.U1.).

Teaching methods

Zajęcia odbywają się w formie laboratoryjnej, podczas których Studenci projektują, referują i przedstawiają eksperymenty na forum grupy, wyjaśniają ich przebieg w oparciu o znane im teorie i prawa fizyki oraz dyskutują możliwe rozwiązania.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na zaliczenie składa się:

  • systematyczne przygotowanie i aktywny udział w zajęciach,
  • rozwiązywanie, realizacja praktyczna oraz prezentacja zadanych problemów,
  • udział w dyskusji.

Recommended reading

  1. G. Gębura, R. Subieta, Metodyka eksperymentu fizycznego w szkołach podstawowych, PWN 1975,

  2. Podręczniki do fizyki dla szkoły podstawowej.

  3. Podstawa programowa dla II etapu edukacyjnego.

Further reading

  1. G. Karwasz, A. Karbowski, K. Rochowicz, Dydaktyka fizyki z elementami dydaktyki ogólnej i dydaktyki astronomii, UMK, 2014

  2. R. Błażejewski, 100 prostych doświadczeń z wodą i powietrzem, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne

  3. J. Van Cleave, 101 ciekawych doświadczeń. Fizyka dla każdego dziecka, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1994

Notes


Modified by dr Marcin Kośmider (last modification: 12-04-2023 09:09)