SylabUZ
Course name | Fizyka gier komputerowych |
Course ID | 13.2-WF-FizD-FGK-S19 |
Faculty | Faculty of Physics and Astronomy |
Field of study | Physics |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Available in specialities | Computer Physics |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami fizyki komputerowej stosowanymi w grach komputerowych i animacji.
1. Znajomość dynamiki punktu materialnego i bryły sztywnej.
2. Znajomość metod numerycznych
3. Znajomość podstaw symulacji komputerowych
4. Biegła znajomość programowania w języku Python i/lub C++
5. Znajomość systemu operacyjnego Linux
1. Dynamika punktu materialnego, algorytmy rozwiązywania równań ruchu, grawitacja i lot pocisku
2. Układy nieoddziałujących cząstek - "particle dynamics"
3. Masy połączone sprężynami - "cloth simulations"
4. Dynamika bryły sztywnej - "ragdoll simulations"
5. Prawa fizyki a symulacje obiektów rzeczywistych w grach (symulatory)
6. Metody fizyki statystycznej w grach komputerowych - zachowania stadne, losowość
Ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektu, praca w grupie, giełda pomysłów, burza mózgów, prezentacja, praca z dokumentacją, samodzielne pozyskiwanie wiedzy.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Projekt semestralny - 70% oceny
Aktywność na zajęciach - 30 % oceny
1. Fizyka dla programistów gier, David M. Bourg , Helion 2003
2. Game Physics Engine Development, Millington Ian, Focal Press, 2010
3. Physics for Game Programmers, Grant Palmer, Apress 2005
Internet
Modified by dr Marcin Kośmider (last modification: 04-04-2022 20:18)