SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Styl i gest |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-StGes-S21 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studentów do pracy artystycznej, w szczególności do:
- świadomego i celowego operowania gestem na scenie
- rozumienia znaczenia komunikacji niewerbalnej (wiedzą, że gesty, mimika, tembr głosu i strój mają istotne znaczenie w kontaktach z innymi).
- umiejętności analizowania mowy ciała innych osób.
- budowania jakości emocjonalnej gestu.
Świadomość ciała, wrażliwość, ekspresja, wyobraźnia artystyczna, intuicja sceniczna.
1. Elementarne zasady estetyczne gestu i ruchu scenicznego.
2. Styl i gest – analiza pojęcia, ujęcie problemowe zagadnienia, rola kreacji, makijażu.
3. Etiudy indywidualne - kreacja postaci.
4. Etiudy zbiorowe – kreacja relacji interpersonalnych.
1. Praca indywidualna.
2. Praca grupowa.
3. Interpretacja i analiza problemowa zadań artystycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
- Obecność i aktywność na zajęciach.
- Prezentacja scenki z użyciem gestu, mimiki i tembru głosu.
1. Wanda Szczuka Gest sceniczny, Warszawa 1970
2. Lech Tkaczyk Postawa, mimika, gest, ASTRUM, Wrocław 2010
3. Leon Górecki Teoria i metodyka ćwiczeń ruchowych aktora CAK, Warszawa2000
1.Hanna Dziechcińska Ciało, strój, gest w czasach renesansu i baroku, Semper, Warszawa 1996
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzanna Rudnicka - Pogłud, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 14-04-2022 14:46)