SylabUZ

Generate PDF for this page

Placement in instrumental accompaniament - course description

General information
Course name Placement in instrumental accompaniament
Course ID 03.2-WA-JiMEP-PAK-Ć-S14_pNadGen8I1ED
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz i muzyka estradowa
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Bartosz Pernal
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Przedmiot ma na celu rozwijanie umiejętności pracy w kameralnym zespole wokalno-instrumentalnym.

Prerequisites

Zaliczony I semestr na kierunku Jazz i muzyka estradowa.

Scope

[1] Różnorodność interpretacyjna utworów jazzowych i rozrywkowych jako czynnik determinujący charakter akompaniamentu sekcji rytmicznej. [2] Kształtowanie brzmienia zespołu jazzowego w aspekcie różnic stylistycznych realizowanego repertuaru. [3] Rozwijanie umiejętności przygotowywania materiałów nutowych dla zespołu jazzowego.

Teaching methods

Ćwiczenia w grupie.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

[1] obecność na zajęciach (min. 70%). [2] Realizacja koncertu (koncertów) semestralnych i rocznych.

Recommended reading

  1. The New Real Book, vol. 1-3, Sher Music Co., Petaluma 1988. 

  2. Nestico Sammy, The Complete Arranger, Fenwood Co.,1993.

  3. Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book I, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1954.

  4. Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book II, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1974.

Further reading

Notes

Program obejmuje problemy wykonawcze i zagadnienia aranżacyjne w kontekście kameralnych zespołów instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych (od oktetu poprzez mniejsze zespoły do duetu jako najbardziej wymagającej formy). Program oraz forma prowadzenia zajęć dostosowane są do możliwości wykonawczych grupy. Integralną częścią realizowanego programu powinna być publiczna prezentacja repertuaru w formie koncertu.


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 20-04-2022 12:02)