[1] Tworzenie kompozycji wokalnych i wokalno-instrumentalnych na składy kameralne. [2] Rozwijanie umiejętności zapisywania muzyki w formie partytur i tzw. lead sheet.
Prerequisites
Zaliczony I semestr na kierunku Jazz i muzyka estradowa oraz wybór przedmiotu.
Scope
Tworzenie prac kompozytorskich i aranżacyjnych zgodnie z predyspozycjami i zainteresowaniami studenta.
Teaching methods
Prezentacja dorobku kompozytorów XX i XXI wieku, dyskusja, praca własna studenta, instruktaż pedagoga. Użycie oprogramowania, np. Sibelius, MuseScore, Logic Pro X.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Zaliczenie ze stopniem obejmuje:
Obecność na zajęciach i aktywną pracę pod kierunkiem prowadzącego;
Pracę własną – przygotowanie minimum trzech prac kompozytorskich lub aranżerskich.
Każda z prac twórczych nie może być oceniona na mniej niż 3,0 aby otrzymać zaliczenie przedmiotu.
Recommended reading
Dariusz Terefenko, Teoria jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego, PWM 2020
Mark Levine, Jazz Piano Book, Sher Music 1989
Mark Levine, The Jazz Theory, Sher Music 1995
Garcia Rusell, The Professional Arranger Composer, Criterion Music Co.
Nestico Sammy, The Professional Arranger, Fenwood Music Co.,1993
Wright Rayburn, Inside The Score, Kendor Music, 1982
Sebesky Don, The Contempotary Arranger, Alfred Publishing Co.
Mancini Henry, Sounds And Scores, Northridge Music Inc.
Dobbins Bill,Jazz Arranging And Composing, A Linear Approach, Advance Music, 1986
Sturm Fred, Changes Over Time: The Evolution Of Jazz Arranging, Advance Music, Mainz 1995
Olszewski Wojciech Kazimierz, Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej, PWM 2020
Further reading
Guzowski Kazimierz, Podstawowe zagadnienia instrumentacji, Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, Gdańsk 2005
Pawłowski Józef, Podstawy Instrumentacji cz.I i II, PWM 1966
Ciechan Zbigniew, Aranżacja, Centralny Ośrodek Metodyki Upowrzechniania Kultury, Warszawa 1972;
Stone Kurt, Music Notation In The Twentieth Century: A Practical Guidebook, W. W. Norton & Company, New York 1980
Schaeffer Bogusław, Wstęp do Kompozycji, PWM, Kraków 1976
Ponadto: wybrane partytury i nagrania kompozytorów XX i XXI wieku.
Notes
Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 15-04-2022 17:41)