SylabUZ

Generate PDF for this page

Composing and Arragement - course description

General information
Course name Composing and Arragement
Course ID 03.2-WA-EASMD-KiA-S17
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz i muzyka estradowa
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 5
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Bartosz Pernal
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

[1] Tworzenie kompozycji instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych w stylistyce jazzowej oraz gatunkach pokrewnych, zgodnie z preferencjami stylistycznymi studenta. [2] rozwój wyobraźni muzycznej w kontekście nabywania umiejętności operowania fakturą dużego aparatu wykonawczego (big bandu z towarzyszeniem orkiestry smyczkowej, orkiestry symfonicznej i innych)  [3] Przegląd literatury muzycznej dokumentującej rozwój technik kompozytorskich XX wieku.

Prerequisites

Zaliczenie I semestru studiów na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa i realizacja bloku przedmiotów fakultatywnych Kompozycja i aranżacja.

Scope

[1] aranżacja utworu z udziałem grupy wokalnej i akompaniującego big bandu

[2] kompozycja lub aranżacja utworu na głos solowy, orkiestrę smyczkową i big band

 

Teaching methods

Wykład obejmujący pokaz materiałów dźwiękowych, filmowych, analiza partytur, realizacja ćwiczeń aranżerskich i kompozytorskich, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Przedstawienie do oceny minimum trzech prac autorskich.

Recommended reading

  1. Russell Garcia, The Professional Arranger Composer, Criterion Music Co.

  2. Sammy Nestico, The Professional Arranger, Fenwood Music Co.;

  3. Rayburn Wright, Inside the Score, Kendor Music;

  4. Don Sebesky, The Contemporary Arranger, Alfred Publishing Co.;

  5. Rick Lawn, Jazz Scores And Analysis, Sher Music Co.; 

  6. Henry Mancini, Sounds and Scores, Northridge Music Inc.;

  7. Fred Sturm, Changes Over Time: The Evolution of Jazz Arranging, Advance Music;

  8. Józef Pawłowski, Podstawy instrumentacji, cz. I i II, PWM Kraków

  9. B. Schaeffer, Wstęp do kompozycji, PWM Kraków

  10. Bill Dobbins, Jazz Arranging and Composing. A Linear Approach. Advance Music, 1986;

 

Further reading

  1. Dariusz Terefenko, Teoria jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego. PWM, Kraków 2020 

  2. Iwona Lindstedt, Sonorystyka w twórczości kompozytorów polskich XX wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2010

  3. Małgorzata Przedpełska-Bieniek, Dźwięk w filmie, Sonoria, 2003

  4. Ludmila Ulehla, Contemporary Harmony, Romanticism through the Twelve-Tone Row, Advance Music 1994 

Ponadto: partytury i nagrania wybranych kompozytorów XX i XXI wieku.

Notes

Zakres tematyczny realizowany w semestrze może być modyfikowany w zależności od preferencji stylistycznych i wykonawczych studenta.


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 15-04-2022 11:54)