SylabUZ
Course name | Score Reading |
Course ID | 03.2-WA-JiMEP-CZP-Ć-S15_pNadGenKF25V |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz i muzyka estradowa |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Opanowanie umiejętności czytania partytur oraz pracy z partyturą jako etapu przygotowawczego do pracy z zespołem.
Wiedza z zakresu zasad muzyki i harmonii na poziomie licencjata.
Czytanie nut w kluczach z grup G, F i C. Transpozycja zapisanych partii instrumentalnych.
Notacja instrumentów dętych, smyczkowych, sekcji rytmiczno-harmonicznej i głosów wokalnych.
Łączenie odczytanych partii w grupy, analiza voicingu w grupach instrumentów oraz znaczenia poszczególnych głosów w przebiegu muzycznym.
Wykonanie odczytanych partii instrumentalnych na instrumencie klawiszowym.
Poszerzona analiza faktury i instrumentacji utworu, opanowanie umiejętności zdefiniowania elementów składowych aranżacji, łączenia głosów w grupy.
Definiowanie przebiegów harmonicznych oraz elementów składowych formy muzycznej.
Ocena aranżacji pod względem zawartych trudności wykonawczych, przygotowanie do pracy z zespołem.
Budowanie własnej interpretacji na podstawie odczytanej partytury oraz wiedzy z innych dziedzin muzyki – historii, literatury, instrumentacji. Umiejętność wykreowania wyobrażenia obrazu dźwiękowego utworu na podstawie zapisu muzycznego.
Indywidualna praca ze studentem, prezentacja i pokaz, ćwiczenia, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Praca pisemna - przygotowanie wyciągu fortepianowego zadanego fragmentu partytury. Sprawdzian praktyczny - odczytanie a'vista i analiza zadanego fragmentu partytury.
Aranżacje standardów jazzowych oraz innych kompozycji na orkiestrę typu big band, np.:
FRECKLE FACE, Sammy Nestico
DEL SASSER, Sam Jones, ar. Jerzy Szymaniuk
SOLITUDE, Duke Ellington, ar. Bartosz Pernal
MOTEN SWING, Buster & Benny Moten, ar. Sammy Nestico
COMPUTER, Bob Mintzer
APRIL IN PARIS, Vernon Duke, ar. Bob Mintzer
THREE AND ONE, Thad Jones
KIDS ARE PRETTY PEOPLE, Thad Jones
Maria Schneider, wybór [z:] Maria Schneider Jazz Orchestra – Evanescence, Universal Edition, ed. Fred Sturm; edycja zawiera 9 parytur +CD
Institute of Music University of Zielona Góra Presents Big Band Series, vol. 1 – 8.
Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 20-04-2022 18:55)