SylabUZ

Generate PDF for this page

Big Band wokalistyka/Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego - course description

General information
Course name Big Band wokalistyka/Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego
Course ID 03.2-WA-JiMED-BigBWok/PraZakAkomInstr-S22
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz i muzyka estradowa
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Bartosz Pernal
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Big band wokalistyka:

[1] Przygotowanie do pracy w roli solisty – wokalisty z dużym zespołem orkiestrowym. [2] Nabywanie doświadczeń w zakresie wykonania i interpretacji utworów przeznaczonych na duże składy wykonawcze. [3] Poszerzanie repertuaru o zróżnicowanej stylistyce. [4] Przygotowanie do pracy nagraniowej (ukierunkowanej na współpracę z mediami i realizację wykonań w różnych warunkach akustycznych).

Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego:

Przedmiot ma na celu rozwijanie umiejętności pracy w kameralnym zespole wokalno-instrumentalnym.

Prerequisites

Zaliczony I semestr studiów na kierunku Jazz i muzyka estradowa.

Scope

Big band wokalistyka:

[1] Realizacja partytur big bandowych ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania umiejętności w zakresie interpretacji wykonawczej, szczególnie w kontekście zagadnień stylistycznych i zagadnień formalnych, a także pracy artystycznej z zespołem instrumentalnym w charakterze solisty-wokalisty. [2] Specyfika współpracy solisty – wokalisty z dużym zespołem orkiestrowym. [3] Praca nad repertuarem o zróżnicowanej stylistyce. [4] Przygotowanie do pracy w ramach sesji nagraniowej. 

Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego:

[1] Różnorodność interpretacyjna utworów jazzowych i rozrywkowych jako czynnik determinujący charakter akompaniamentu sekcji rytmicznej. [2] Kształtowanie brzmienia zespołu jazzowego w aspekcie różnic stylistycznych realizowanego repertuaru. [3] Rozwijanie umiejętności przygotowywania materiałów nutowych dla zespołu jazzowego.

Teaching methods

Ćwiczenia w grupie.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

[1] obecność na zajęciach (min. 70%). [2] Realizacja koncertu (koncertów) semestralnych i rocznych.

Recommended reading

Repertuar obejmuje kompozycje i aranżacje między innymi autorów:

Duke Ellington, Sammy Nestico, Billy Strayhorn, Kenny Wheeler, Jerzy Szymaniuk, Bob Mintzer, Peter Herbolzheimer, Bob Brookmeyer, Lennie Niehaus, John La Barbera, Mike Pendowski, Frank Foster, Sam Jones, Horace Silver, Lester Young, Krzysztof Komeda, Bob Mintzer, Bartosz Pernal oraz prace w zakresie kompozycji i aranżacji przygotowane przez studentów.

Further reading

  1. The New Real Book, vol. 1-3, Sher Music Co., Petaluma 1988. 

  2. Nestico Sammy, The Complete Arranger, Fenwood Co.,1993.

  3. Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book I, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1954.

  4. Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book II, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1974.

Notes

Studenci realizujący zajęcia z bloku fakultatywnego "Wokalistyka jazzowa" mogą uczęszczać na zajęcia "Big Band wokalistyka" zamiennie z "Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego" celem nabywania szerokiego spektrum umiejętności i doświadczeń w pracy z różnymi składami wokalno-instrumentalnymi. 


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 20-04-2022 11:54)