SylabUZ

Generate PDF for this page

Promocja twórczości i nowe media - course description

General information
Course name Promocja twórczości i nowe media
Course ID 03.2-WA-JiMED-PromTwórNowMed-S22
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz i muzyka estradowa
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Artur Majewski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

[1] Zapoznanie się z tradycyjnymi i aktualnymi formami promocji twórczości.

[2] Zapoznanie się z zasadami i etyką używania mediów społecznościowych i nabycie umiejętności w posługiwaniu się nimi przy promowaniu własnych przedsięwzięć artystycznych.

[3] Uświadomienie dynamiki i szybkości zmian technologicznych i ich wpływu na formy upowszechniania twórczości.

Prerequisites

Zaliczenie przedmiotu w semestrze pierwszym.

Scope

Ćwiczenia praktyczne obejmujące:

- tworzenie własnych profili w mediach społecznościowych i na platformach dystrybucji nagrań

- tworzenie i prowadzenie strony internetowej

- kreację i zarządzanie wizerunkiem artysty

- zastosowanie prawa autorskiego w rzeczywistości nowych mediów

- łączenie nowoczesnych i tradycyjnych form promocji twórczości w jednolity, spójny przekaz.

Teaching methods

ćwiczenia praktyczne, dyskusja

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Projekt wdrożony do użytku.

Recommended reading

  • Suhr H. Cecilia, Social Media and Music: The Digital Field of Cultural Production, Peter Lang, 2012, ISBN: 978-1-4331-1447-2
  • Mjos Ole J., Music, Social Media and Global Mobility: MySpace, Facebook, YouTube, Routledge, New York, 2012 ISBN: 978-0-4158-8274-3
  • Owsinski Bobby, Music 4.0: A Survival Guide for Making Music in the Internet Age, Hal Leonard Books, Milwaukee, 2014 ISBN: 978-1-4803-5514-9
  • Wikstrom Patrik, The Music Industry: Music In The Cloud (DMS - Digital Media And Society Series), Polity Press, Cambridge 2020 ISBN: 978-1-5095-3016-8
  • Owsinski Bobby, Social Media Promotion For Musicians - Third Edition: The Manual For Marketing Yourself, Your Band, And Your Music Online, BOMG Publishing, 2020 (Kindle Edition)

Further reading

  • Byrne David, How Music Works, Canongate Books, 2013 ISBN: 978-0-8578-6252-5

Notes


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 02-05-2022 16:41)