SylabUZ

Generate PDF for this page

Jazz harmony with ear training - course description

General information
Course name Jazz harmony with ear training
Course ID 03.2-WA-JiMED-HarJazzKsztSłuch-S22
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz i muzyka estradowa
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Bartosz Pernal
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Exam

Aim of the course

[1] Rozwijanie zdolności identyfikowania złożonych struktur harmonicznych i rytmicznych. [2] Doskonalenie umiejętności analizowania materiału dźwiękowego w aspekcie melodii, harmonii i rytmu. [3] Pogłębienie wiedzy i umiejętności w obszarze kształtowania złożonych struktur harmonicznych (polychords, mirror chords i in.)

Prerequisites

Zaliczenie trzeciego semestru studiów na kierunku Jazz i muzyka estradowa.

Scope

Słuchowe rozpoznawanie cech materiału dźwiękowego w zakresie progresji harmonicznych, zwrotów melodycznych i struktur rytmicznych w kontekście estetyki muzyki jazzowej.

Teaching methods

[1] Ćwiczenia słuchowe z materiałem dźwiękowym wykonywanym na fortepianie lub odtwarzanym z plików audio:

  • Analiza fragmentów solowych partii improwizowanych; 

  • Analiza struktur harmonicznych tworzących relacje akordowe:

[2] Dyktanda pamięciowe lub zapisywane symultanicznie, także w formie uzupełniania luk w tekście muzycznym. 

[3] Prace domowe:

  • Samodzielne tworzenie zwrotów melodycznych i harmonicznych nawiązujących do dziedzictwa wybranych artystów jazzowych;

  • Transkrypcje wybranych fragmentów solowych partii improwizowanych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

[1] Sprawdziany słuchowe w zakresie wiedzy i umiejętności rozpoznawania materiału dźwiękowego (próg 51% poprawnych odpowiedzi); 

[2] Sprawdziany słuchowe w zakresie umiejętności operowania materiałem muzycznym i pamięcią muzyczną;

[3] Prezentacja przygotowanych samodzielnie (w toku cotygodniowej pracy własnej) transkrypcji solowych partii improwizowanych, prezentowane indywidualnie, zaliczane na ocenę w czasie zajęć i/lub konsultacji.

Recommended reading

  1. Parker Charlie, Omnibook, Atlantic Music Corporation, 1978 

  2. Liebman David, A Chromatic Approach to Jazz Harmony and Melody, Advanced Music, Burlington 2009.

  3. Middleton Andy, Melodic Improvising, Alfred Music, Burlington 2009.

  4. Targońska Izabela, Kształcenie pamięci muzycznej (dyktanda z CD), Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 1991 i późn.

  5. Dobrowolska-Marucha Danuta, Dyktanda muzyczne, PWM, Kraków 1994 i późn.

  6. Coan Carl, The Michael Brecker Collection, Hal Leonard Corporation, Milwaukee 1999. 

Further reading

Transkrypcje solowych partii improwizowanych wybranych artystów jazzowych.

Notes


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 12-04-2022 11:04)