SylabUZ
Course name | Jazz harmony with ear training |
Course ID | 03.2-WA-JiMED-HarJazzKsztSłuch-S22 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz i muzyka estradowa |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Exam |
[1] Rozwijanie zdolności identyfikowania złożonych struktur harmonicznych i rytmicznych. [2] Doskonalenie umiejętności analizowania materiału dźwiękowego w aspekcie melodii, harmonii i rytmu. [3] Pogłębienie wiedzy i umiejętności w obszarze kształtowania złożonych struktur harmonicznych (polychords, mirror chords i in.)
Zaliczenie trzeciego semestru studiów na kierunku Jazz i muzyka estradowa.
Słuchowe rozpoznawanie cech materiału dźwiękowego w zakresie progresji harmonicznych, zwrotów melodycznych i struktur rytmicznych w kontekście estetyki muzyki jazzowej.
[1] Ćwiczenia słuchowe z materiałem dźwiękowym wykonywanym na fortepianie lub odtwarzanym z plików audio:
Analiza fragmentów solowych partii improwizowanych;
Analiza struktur harmonicznych tworzących relacje akordowe:
[2] Dyktanda pamięciowe lub zapisywane symultanicznie, także w formie uzupełniania luk w tekście muzycznym.
[3] Prace domowe:
Samodzielne tworzenie zwrotów melodycznych i harmonicznych nawiązujących do dziedzictwa wybranych artystów jazzowych;
Transkrypcje wybranych fragmentów solowych partii improwizowanych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
[1] Sprawdziany słuchowe w zakresie wiedzy i umiejętności rozpoznawania materiału dźwiękowego (próg 51% poprawnych odpowiedzi);
[2] Sprawdziany słuchowe w zakresie umiejętności operowania materiałem muzycznym i pamięcią muzyczną;
[3] Prezentacja przygotowanych samodzielnie (w toku cotygodniowej pracy własnej) transkrypcji solowych partii improwizowanych, prezentowane indywidualnie, zaliczane na ocenę w czasie zajęć i/lub konsultacji.
Parker Charlie, Omnibook, Atlantic Music Corporation, 1978
Liebman David, A Chromatic Approach to Jazz Harmony and Melody, Advanced Music, Burlington 2009.
Middleton Andy, Melodic Improvising, Alfred Music, Burlington 2009.
Targońska Izabela, Kształcenie pamięci muzycznej (dyktanda z CD), Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 1991 i późn.
Dobrowolska-Marucha Danuta, Dyktanda muzyczne, PWM, Kraków 1994 i późn.
Coan Carl, The Michael Brecker Collection, Hal Leonard Corporation, Milwaukee 1999.
Transkrypcje solowych partii improwizowanych wybranych artystów jazzowych.
Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 12-04-2022 11:04)