Illustration, comic book design and elements of concept art
Education profile
academic
Level of studies
Postgraduate studies
Beginning semester
winter term 2022/2023
Course information
Semester
2
ECTS credits to win
4
Course type
obligatory
Teaching language
polish
Author of syllabus
dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ
Classes forms
The class form
Hours per semester (full-time)
Hours per week (full-time)
Hours per semester (part-time)
Hours per week (part-time)
Form of assignment
Class
-
-
12 (including as e-learning)
0,8 (including as e-learning)
Credit with grade
Aim of the course
Celem przedmiotu jest zrozumienie i opanowanie warsztatu twórczego, znajomość budowy obrazu, funkcji koloru, materii malarskiej, struktury, światła.
Stworzenie warunków dla zdobycia wiedzy na temat dyscyplin pokrewnych malarstwu z innymi dziedzinami w celu tworzenia prac o charakterze interdyscyplinarnym.
Uwrażliwienie studenta na znajomość środków, dysponowanie umiejętnościami rzemiosła oraz na świadomość w podejmowaniu decyzji.
Celem przedmiotu jest poznanie podstawowych funkcji koloru w obrazie, nabycie umiejętności łączenia technik oraz ich adekwatnego wykorzystania we własnych kreacjach artystycznych
Prerequisites
Podstawowe kompetencje rysunkowe i malarskie.
Scope
Przedmiot obejmuje zapoznanie się studenta z technikami malarskimi: akwarela, gwasz, kredka, olej, akryl, collage.
Zakres tematyczny przedmiotu kładzie nacisk na równowagę podstaw warsztatowych i teoretycznych rozwoju studenta. Punktem wyjścia w jest podejście do malarstwa jako dyscypliny asymilującej szeroki wachlarz dostępnych środków wypowiedzi artystycznej przy biegłym opanowaniu współczesnych środków kształtowania obrazu.
Poznanie podstawowych narzędzi.
Zakres tematyczny przedmiotu kładzie nacisk na równowagę podstaw warsztatowych i teoretycznych rozwoju studenta.
Teaching methods
Realizacja prac z zakresu interpretowania zagadnień na język ilustracji, przez pracę z różnorodnymi rodzaju tekstami.
Przyswajanie umiejętność ilustrowania beletrystyki, tekstów poetyckich oraz artykułów publicystycznych z uwzględnieniem różnych formatów ilustracji podyktowanych typografią wydawnictwa.
Ćwiczenia realizowane pod kierunkiem pedagoga w trakcie trwania zajęć.
Omawianie wszystkich realizowanych zadań zarówno na etapie projektów jak i realizacji zadań malarskich.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Indywidualne korekty w trakcie realizacji zadań, rozmowy konsultacje.
Udział w przeglądach semestralnych prac.
Realizacja tematów.
Systematyczny kontakt online, aktywność w grupie założonej na potrzeby działania pracowni na facebooku
Wspólny czat/dyskusja naukowa ze studentami dotycząca problematyki zajęć
Recommended reading
Ilustracje. Przewodnik, Nick Souter, Tessa Souter 2012
Nie ma się co obrażać. Nowa polska ilustracja, Patryk Mogilnicki, 2017
Ambrose/Harris Layout. Zasady, kompozycja, zastosowanie, Wydawnictwo naukowe PWN Warszawa 2008
Ray Smith, Tajemnice warsztatu artysty, wyd. Muza, Warszawa 1997
Władysław Strzemiński; Teoria widzenia, Wyd. Literackie, Kraków 1974.
David Hockney: Wiedza tajemna, sekrety technik malarskich dawnych mistrzów, Wydawnictwo Uniwersitas, Kraków 2006
oraz literatura polecana przez prowadzącego przedmiot
Further reading
Władysław Ślesicki, Techniki malarskie, spoiwa organiczne, Wydawnictwo Arkady, Warszawa,1984
Praca zbiorowa: Techniki wielkich mistrzów malarstwa, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 2004;