SylabUZ

Generate PDF for this page

Mathematical Workshop 1 - course description

General information
Course name Mathematical Workshop 1
Course ID 05.9-WK-MATP-PM1-S18
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Mathematics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Available in specialities Mathematics Education
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Aleksandra Arkit
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Nabycie umiejętności przygotowywania własnych materiałów dydaktycznych i ich wykorzystania w nauczaniu matematyki na bazie odpowiednich nowoczesnych złożonych środków dydaktycznych (pakietów matematycznych oraz tablicy interaktywnej) na podstawowym poziomie edukacyjnym.

Prerequisites

Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania metodycznego na podstawowym poziomie edukacyjnym. Podstawowa umiejętność obsługi komputera.

Scope

1. Środowisko pracy nauczyciela jako organizatora procesu dydaktycznego.

2. Metoda nauczania portfolio: korzyści, koncepcja, ocena.

3. Wprowadzenie do teorii ograniczeń i myślenia krytycznego.

4. Tworzenie interaktywnych materiałów dydaktycznych z zakresu podstawy programowej dla szkół podstawowych (algebra, geometria płaska, geometria przestrzenna, statystyka i rachunek prawdopodobieństwa).

5. Przygotowywanie i realizacja scenariuszy zajęć z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych będących w wyposażeniu pracowni matematycznej.

6. Zapoznanie się i przećwiczenie wszystkich funkcjonalności tablicy interaktywnej na bazie materiałów w dyspozycji pracowni matematycznej, zasobów dostępnych bezpłatnie w Internecie oraz samodzielnie przygotowanych pomocy dydaktycznych.
 

Teaching methods

Na zajęciach zostaną wykorzystane przede wszystkim metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy oraz metody praktyczne - głównie ćwiczenia laboratoryjne w pracowni matematycznej z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych, programów komputerowych uczących i programów narzędziowych, ułatwiające tworzenie interaktywnych materiałów dydaktycznych z zakresu podstawy programowej dla szkół podstawowych.

.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne tworzenie portfolio studenta dotyczącego udziału w zajęciach.

Ocenie podlega bieżące monitorowanie portfolio, jego przeglądy z elementami oceny koleżeńskiej, kompletność materiałów w odniesieniu do analizowanych zagadnień podstawy programowej w szkole podstawowej z zakresu algebry, geometrii płaskiej, geometrii przestrzennej, statystyki i rachunku prawdopodobieństwa, zawarcie refleksji wynikających z doświadczeń, organizacja i spójność materiałów.  

 

 

Recommended reading

  1.  Czaja-Chudyba I., Myślenie krytyczne w edukacji. Metodyka kształcenia w szkole podstawowej., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020
  2.  Ostrowska M., Sterna D., Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2015
  3.  Rybak A., Multimedialne wspomaganie kształcenia matematycznego, Wydawnictwo Nowik, Opole 2016
  4.  Winiarek M. (red.), Praktyczny przewodnik po myśleniu krytycznym w edukacji, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 2022
  5.  Winkowska-Nowak K., Skiba R. (red.), GeoGebra: wprowadzenie innowacji edukacyjnej, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2011
  6.  Wróbel K., Stasiak M., Model funkcjonowania pracowni przedmiotowej z matematyki dla klas IV-VIII szkoły podstawowej, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2017

Further reading

  1.  Pozycje książkowe, artykuły z czasopism dydaktycznych oraz Internetu - wybór adekwatny do tematyki zajęć
  2.  Podręczniki matematyki do szkoły podstawowej - wybór

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 07-09-2023 05:40)