SylabUZ

Generate PDF for this page

Methodology of Solving Mathematical Tasks 2 - course description

General information
Course name Methodology of Solving Mathematical Tasks 2
Course ID 05.2-WK-MATP-MRZM2-S19
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Mathematics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Available in specialities Mathematics Education
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Alina Szelecka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie w zakresie umiejętności rozwiązywania zadań do szkoły podstawowej (klasy VII-VIII) oraz do inspirowania, prowadzenia, wspomagania oraz rozpoznawania aktywności twórczej swoich uczniów.

Prerequisites

Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania dydaktycznego, psychologiczno-pedagogicznego i praktycznego (w ramach przedmiotów realizowanych na III i IV semestrze studiów).

Scope

  1. Diagnoza wstępna grupy uczniowskiej i każdego ucznia w zakresie matematyki w szkole podstawowej. (D.1.W12., D.1.U11.)
  2. Konstruowanie sprawdzianów, testów diagnostycznych i innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów szkoły podstawowej. (D.1.W11., D.1.U9., D.1.U11.)
  3. Ocenianie umiejętności matematycznych uczniów na bazie przygotowanych testów i sprawdzianów. (D.1.W10., D.1.W11.)
  4. Typowe matematyczne błędy uczniowskie i ich wykorzystanie w procesie dydaktycznym. (D.1.W6, D.1.U10.)
  5. Egzamin ósmoklasisty - zadania, alternatywne sposoby rozwiązania zadań, schemat oceniania, opis kompetencji. (D.1.W11., D.1.U9.)

Teaching methods

Pogadanka, praca z książką, dyskusja, metoda problemowa, ćwiczenia.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę z przedmiotu składają się punkty otrzymane z: przygotowanych materiałów do zajęć (15 pkt), sprawdzianu wiedzy z zakresu przedmiotu (12 pkt), obecności i aktywności na zajęciach (3 pkt). Pod uwagę brana jest również terminowość wykonywania poszczególnych zadań.

W semestrze można uzyskać maksymalnie 30 punktów, przy czym od 15 pkt - ocena dst, od 18 pkt - ocena dst plus, od 21 pkt - ocena db, od 24 pkt - ocena db plus, od 27 pkt - ocena bdb.

Recommended reading

  1. A. Góralski, Twórcze rozwiązywanie zadań.
  2. G. Polya, Jak to rozwiązać?
  3. L. Pruski, O metodzie nauczania rozwiązywania zadań matematycznych (Zadanie, metoda, rozwiązanie)

Further reading

  1. Artykuły z czasopism dydaktycznych oraz Internetu.
  2. Podręczniki szkolne, przewodniki dla nauczycieli i materiały dydaktyczne.

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 19-05-2022 21:46)