SylabUZ
Course name | Psychology 2 |
Course ID | 05.0-WK-IiED-Ps2-Ć-S15_pNadGen47WRY |
Faculty | Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics |
Field of study | Informatics and Econometrics |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Przygotowanie psychologiczne do pracy z młodzieżą i dorosłymi.
Uzyskane zaliczenia z przedmiotów Psychologia i Psychologia 1.
1. Rozwój w okresie późnej adolescencji i wczesnej dorosłości: rozwój poznawczy, emocjonalno-społeczny, moralny. (B.1.W2., B.1.U1.)
2. Proces kształtowania się tożsamości: warunki sprzyjające formowaniu tożsamości, rodzaje tożsamości (koncepcja J. Marcii). (B.1.W2., B.1.U1.)
3. Zagrożenia okresu późnej adolescencji: pomieszanie tożsamości, zaburzenia odżywiania, poczucie wykluczenia i samotności. (B.1.W2., B.1.U1, B.1.K2.)
4. Wyłaniająca się dorosłość – koncepcja J. J. Arnetta. Kształtowanie się indywidualnego stylu życia. Problemy młodych dorosłych. Świadomość własnego rozwoju. (B.1.W2., B.1.U2., B.1.U8., B.1.K1.)
5. Zaburzenia ujawniające się w okresie późnej adolescencji i wczesnej dorosłości: schizofrenia, zaburzenia afektywne, zaburzenia lękowe, zaburzenia impulsów, zaburzenia seksualne. (B.1.W2., B.1.U1, B.1.K2)
6. Wspieranie indywidualności młodych ludzi w poszukiwaniu przez nich własnej tożsamości i drogi zawodowej: sposób prowadzenia rozmowy, formy pomocy.(B.1.W2., B.1.U2, B.1.U8., B.1.K2., B2.W7.)
7. Kryzysy rozwojowe w poszczególnych okresach dorosłości: objawy, sposoby radzenia sobie z kryzysem, wpływ kryzysu rozwojowego na relacje międzypokoleniowe. (B.1.W5., B.1.U7., B.1.K1.)
Referaty, pogadanka, studia przypadków, inscenizacja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na ocenę końcową składa się ocena z przygotowanej prezentacji (70%) oraz udział w dyskusji podczas zajęć (30%).
1. Harwas-Napierała B., Trempała J., Psychologia rozwoju człowieka, t. 2: Charakterystyka okresów życia człowieka, PWN, Warszawa 2003.
2. Meyer R., Psychopatologia. Studia przypadków, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2003.
1. Stewart J., Mosty zamiast murów, PWN, Warszawa 2008.
Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 19-05-2022 21:47)