Celem jest uzupełnienie przez studenta wiadomości z zakresu funkcji rzeczywistych oraz zdobycie podstawowej wiedzy z teorii funkcji analitycznych jednej zmiennej zespolonej.
Prerequisites
Dostateczna znajomość podstawowych faktów z zakresu analizy rzeczywistej.
Scope
Wykład
Teoria miary
Twierdzenia Jegorowa i Łuzina. Fubiniego i Radona-Nikodyma (4 godz.)
Całka krzywoliniowa funkcji zespolonej, twierdzenie całkowe Cauchy’ego, wzór całkowy Cauchy’ego (6 godz.)
Rozwijalność funkcji analitycznej w szereg potęgowy, funkcje całkowite i twierdzenie Liouville’a, zasada maksimum i lemat Schwarza (5 godz.).
Szereg Laurenta, punkty osobliwe i residua, klasyfikacja punktów osobliwych. (5 godz.)
Residua i ich zastosowania, funkcje meromorficzne. (4 godz.)
Teaching methods
Wykład konwencjonalny i problemowy. Ćwiczenia – rozwiązywanie typowych zadań ilustrujących tematykę przedmiotu, ćwiczenia na zastosowanie teorii, rozwiązywanie zadań problemowych.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Forma zaliczenia przedmiotu: średnia ważona ocen z ćwiczeń (40%) oraz z egzaminu (60%).
Warunkiem do przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z egzaminu.
Recommended reading
Franciszek Leja, Funkcje zespolone, Biblioteka Matematyczna, PWN, 197;Rozdziały VII-IX.
B.W Szabat, Wstęp do analizy zespolonej, Wydawnictwo PWN, Warszawa 1974.
Further reading
Roman Sikorski, Funkcje rzeczywiste I, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1957
W. Kołodziej, Analiza matematyczna, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1986.
Notes
Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 19-05-2022 21:45)