SylabUZ

Generate PDF for this page

Mathematical Workshop 2 - course description

General information
Course name Mathematical Workshop 2
Course ID 05.9-WK-MATD-PM2-S18
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Mathematics
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 5
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Aleksandra Arkit
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Nabycie umiejętności przygotowywania własnych materiałów dydaktycznych i ich wykorzystania w nauczaniu matematyki na bazie odpowiednich nowoczesnych złożonych środków dydaktycznych (pakietów matematycznych oraz tablicy interaktywnej) na ponadpodstawowym poziomie edukacyjnym.

Prerequisites

Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania metodycznego na ponadpodstawowym poziomie edukacyjnym. Podstawowa umiejętność obsługi komputera. Pracownia matematyczna 1.

Scope

1. Wykorzystanie narzędzi TOC i rutyn myślenia krytycznego w realizacji procesu dydaktycznego.

2. Tworzenie interaktywnych materiałów dydaktycznych z zakresu podstawy programowej dla szkół ponadpodstawowych (elementy analizy matematycznej, geometria płaska, geometria przestrzenna, statystyka i rachunek prawdopodobieństwa).

3. Przygotowywanie i realizacja scenariuszy zajęć z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych będących w wyposażeniu pracowni matematycznej, zasobów dostępnych bezpłatnie w Internecie oraz samodzielnie przygotowanych pomocy dydaktycznych.

4. Wykorzystanie funkcjonalności tablicy interaktywnej do realizacji przygotowanych scenariuszy zajęć.
 

Teaching methods

Na zajęciach zostaną wykorzystane przede wszystkim metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy oraz metody praktyczne - głównie ćwiczenia laboratoryjne w pracowni matematycznej z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych, programów komputerowych uczących i programów narzędziowych, ułatwiające tworzenie interaktywnych materiałów dydaktycznych z zakresu podstawy programowej dla szkół podstawowych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne tworzenie portfolio studenta dotyczącego udziału w zajęciach. Ocenie podlega bieżące monitorowanie portfolio, jego przeglądy z elementami oceny koleżeńskiej, kompletność materiałów w odniesieniu do analizowanych zagadnień podstawy programowej w szkole podstawowej z zakresu algebry, geometrii płaskiej, geometrii przestrzennej, statystyki i rachunku prawdopodobieństwa, zawarcie refleksji wynikających z doświadczeń, organizacja i spójność materiałów.

Recommended reading

  1. Kwiecień D., Efektywne metody nauczania matematyki dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, Ośrodek Rozwoju  Edukacji, Warszawa 2016
  2. Ostrowska M., Sterna D., Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki,   Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2015
  3. Winiarek M. (red.), Rutyny krytycznego myślenia w edukacji, cz. 1, IKM Sp. z o.o., Gdańsk 2022
  4. Winkowska-Nowak K., Pobiega E., Skiba R., GeoGebra: innowacja edukacyjna - kontynuacja, Wydawnictwo Akademickie SEDNO, Toruń 2013
  5. Wróbel K., Stasiak M., Model funkcjonowania pracowni przedmiotowej z matematyki w szkole ponadpodstawowej, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2017

Further reading

  1. Pozycje książkowe, artykuły z czasopism dydaktycznych oraz Internetu - wybór adekwatny do tematyki zajęć
  2. Podręczniki matematyki do szkoły podstawowej - wybór

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 07-09-2023 05:56)