SylabUZ

Generate PDF for this page

Educational Mid-Term Internship 2 - course description

General information
Course name Educational Mid-Term Internship 2
Course ID 05.0-WK-MATD-ŚPW2-S19
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Mathematics
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Available in specialities Mathematics Education
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem praktyki jest zdobycie doświadczenia związanego z pracą wychowawczą nauczyciela-wychowawcy w szkole ponadpodstawowej i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu przygotowania psychologiczno-pedagogicznego z rzeczywistością edukacyjną.  

Prerequisites

Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania psychologiczno-pedagogicznego.

Scope

  • Poznanie zadań wychowawczo-opiekuńczych realizowanych przez szkołę ponadpodstawową.
  • Poznanie sposobu funkcjonowania oraz organizacji pracy wychowawczej w szkole ponadpodstawowej.
  • Poznanie rodzajów dokumentacji działalności opiekuńczo-wychowawczej realizowanej w szkole ponadpodstawowej.
  • Prowadzenie obserwacji pracy wychowawczej w szkole ponadpodstawowej.
  • Analizowanie interakcji nauczyciela-. wychowawcy z uczniami.
  • Analizowanie sposobu planowanie i prowadzenia zajęć wychowawczych w szkole ponadpodstawowej.
  • Obserwowanie metod i form pracy wychowawczej wykorzystywanych przez nauczyciela-wychowawcę w szkole ponadpodstawowej.
  • Opracowanie i przeprowadzenie pod opieką nauczyciela-wychowawcy serię lekcji wychowawczych w szkole ponadpodstawowej.
  • Zapoznanie się z literaturą dotyczącą procesu wychowawczego.

Teaching methods

Praktyka wychowawcza w szkole ponadpodstawowej.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Uzyskanie pozytywnej oceny wystawionej przez opiekuna praktyki w szkole ponadpodstawowej.

Recommended reading

1.       M. Cepiga, E. Miśkowiec, Ja i mój świat: scenariusze godzin wychowawczych, Akademia Ignatianum, Wydawnictwo WAM, Kraków 2011.

2.       D. K. Kitowska, W. Lis, E. Polańska-Ciechanowska, Jak zaplanować pracę wychowawczą w gimnazjum?: program wychowawczy szkoły; programy wychowawcze poszczególnych klas; wybrane scenariusze godzin z wychowawcą; z notatnika wychowawcy-praktyka, Pracownia Wydawniczo-Edukacyjna K&K, Złotów 2001.

3.       A. Banasiewicz-Tenerowicz, My - razem w społeczeństwie: scenariusze zajęć dla uczniów szkół gimnazjalnych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2008.

4.       K. Lelińska, Planowanie kariery a interaktywna sieć zawodów: scenariusze zajęć warsztatowych w pracy doradców zawodowych, Difin, Warszawa 2016.

5.       U. Dudziak, Wychowanie w klasie szkolnej: scenariusze godzin wychowawczych dla szkół ponadpodstawowych, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop., Warszawa 2002.

Further reading

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 19-05-2022 21:45)