SylabUZ

Generate PDF for this page

Methodology of Solving Mathematical Tasks 3 - course description

General information
Course name Methodology of Solving Mathematical Tasks 3
Course ID 05.3-WK-MATD-MRZM3-S19
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Mathematics
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 4
Available in specialities Mathematics Education
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Alina Szelecka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Kształtowanie umiejętności wykorzystania dorobku nowoczesnej metodyki matematyki przy organizowaniu procesu uczenia, w tym do inspirowania i wspomagania aktywności twórczej uczniów szkół ponadpodstawowych. Opanowanie metodyki rozwiązywania zadań matematycznych w zakresie podstawowym wskazanym w podstawie programowej.

Prerequisites

Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania dydaktycznego, psychologiczno-pedagogicznego i praktycznego (w ramach przedmiotów realizowanych na studiach pierwszego stopnia).

Scope

  1. Diagnoza wstępna grupy uczniowskiej i każdego ucznia w zakresie matematyki w szkole ponadpodstawowej. (D.1.W12., D.1.U11.)
  2. Konstruowanie sprawdzianów, testów diagnostycznych i innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów szkoły ponadpodstawowej. (D.1.W11., D.1.U9., D.1.U11.)
  3. Ocenianie umiejętności matematycznych uczniów na bazie przygotowanych testów i sprawdzianów. (D.1.W10., D.1.W11.)
  4. Typowe matematyczne błędy uczniowskie i ich wykorzystanie w procesie dydaktycznym. (D.1.W6., D.1.U10.)
  5. Egzamin maturalny z matematyki na poziomie podstawowym - zadania, alternatywne sposoby rozwiązania zadań, schemat oceniania, opis kompetencji. (D.1.W11., D.1.U9.)
  6. Ćwiczenia kształcące wybrane pojęcia matematyczne w szkole ponadpodstawowej poprzez rozwiązywanie zadań matematycznych z określonych działów matematyki na poziomie podstawowym: (D.1.W2., D.1.W3., D.1.W6.)
  • liczby rzeczywiste, wyrażenia algebraiczne,
  • równania i nierówności, układy równań,
  • funkcje,
  • ciągi,
  • trygonometria,
  • planimetria,
  • geometria na płaszczyźnie kartezjańskiej,
  • stereometria,
  • kombinatoryka, rachunek prawdopodobieństwa, statystyka.
  •  

Teaching methods

Pogadanka, praca z książką, dyskusja, metoda problemowa, ćwiczenia.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę z przedmiotu składają się punkty otrzymane z: przygotowanych materiałów do zajęć (15 pkt), sprawdzianu wiedzy z zakresu przedmiotu (12 pkt), obecności i aktywności na zajęciach (3 pkt). Pod uwagę brana jest również terminowość wykonywania poszczególnych zadań.

W semestrze można uzyskać maksymalnie 30 punktów, przy czym od 15 pkt - ocena dst, od 18 pkt - ocena dst plus, od 21 pkt - ocena db, od 24 pkt - ocena db plus, od 27 pkt - ocena bdb.

Recommended reading

1.          Programy nauczania i rozkłady materiału z matematyki do szkoły ponadpodstawowej.

2.          Podręczniki z matematyki do szkoły ponadpodstawowej.

3.          Egzaminy maturalne (matematyka na poziomie podstawowym).

4.          Artykuły z czasopism dydaktycznych oraz Internetu.

Further reading

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 19-05-2022 21:45)