SylabUZ

Generate PDF for this page

Mid-Term Internship 3 - course description

General information
Course name Mid-Term Internship 3
Course ID 05.3-WK-MATD-PŚ3-S19
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Mathematics
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Available in specialities Mathematics Education
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Alina Szelecka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki matematyki z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. Zapoznanie się ze specyfiką szkoły ponadpodstawowej, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy oraz prowadzonej dokumentacji.

Prerequisites

Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania dydaktycznego, psychologiczno-pedagogicznego i praktycznego ((w ramach przedmiotów realizowanych na studiach pierwszego stopnia).

Scope

Obserwowanie

  1. czynności podejmowanych przez nauczyciela-opiekuna w toku prowadzonych przez niego lekcji, aktywności uczniów; toku metodycznego lekcji, stosowanych metod i form pracy oraz pomocy dydaktycznych,
  2. interakcji dorosły – dziecko oraz interakcji między dziećmi w toku lekcji, procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w klasie,
  3. sposobów aktywizowania i dyscyplinowania uczniów oraz sposobu oceniania uczniów; sposobu zadawania i kontrolowania pracy domowej,
  4. funkcjonowania i aktywności w czasie lekcji poszczególnych uczniów, z uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych,
  5. działań podejmowanych przez nauczyciela-opiekuna na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa i zachowania dyscypliny.

Współdziałanie z nauczycielem-opiekunem w:

  1. planowaniu i przeprowadzaniu lekcji; organizowaniu pracy w grupach,
  2. kontrolowaniu i ocenianiu uczniów; przygotowywaniu pomocy dydaktycznych,
  3. wykorzystywaniu środków multimedialnych i technologii informacyjnej w pracy dydaktycznej,
  4. podejmowaniu działań na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  5. organizowaniu przestrzeni klasy; sprawowaniu opieki i nadzoru nad grupą oraz zapewnianiu bezpieczeństwa.

Pełnienie roli nauczyciela poprzez:

  1. planowanie lekcji, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych,
  2. dostosowywanie metod i form pracy do realizowanych treści oraz dynamiki grupy uczniowskiej,
  3. organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane konspekty,
  4. wykorzystywanie w toku lekcji środków multimedialnych i technologii informacyjnej,
  5. dostosowywanie sposobu komunikacji w toku lekcji do poziomu rozwoju uczniów,

Analiza i interpretacja zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych:

  1. prowadzenie dokumentacji praktyki; konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką,
  2. przebiegu prowadzonych lekcji oraz realizacji zamierzonych celów w konsultacji z nauczycielem-opiekunem,
  3. omawianie obserwowanych i prowadzonych lekcji oraz zgromadzonych doświadczeń w grupie studentów.

Teaching methods

Ćwiczenia praktyczne w szkole ponadpodstawowej.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę praktyki składają się:

  1. opinia wraz z oceną wystawiona przez nauczyciela-opiekuna ze szkoły (15 pkt),
  2. prawidłowo przygotowane hospitacje lekcji, zaangażowanie i aktywność na zajęciach (9 pkt),
  3. terminowość przedkładania odpowiednich dokumentów związanych z realizacją praktyki (6pkt).

W semestrze można uzyskać maksymalnie 30 punktów, przy czym od 15 pkt - ocena dst, od 18 pkt - ocena dst plus, od 21 pkt - ocena db, od 24 pkt - ocena db plus, od 27 pkt - ocena bdb.

Recommended reading

1.       Podręczniki z matematyki do szkoły ponadpodstawowej.

2.       Programy nauczania i rozkłady materiału z matematyki do szkoły ponadpodstawowej.

3.       Egzaminy maturalne.

Further reading

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 06-06-2022 21:21)