SylabUZ

Generate PDF for this page

ELECTIVE COURSE - course description

General information
Course name ELECTIVE COURSE
Course ID 04.9-WZ-EkoP-PF
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Economics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Sobolewska - Poniedziałek
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Przedstawienie zagadnień i dyskusja w obszarze współczesnych nurtów, koncepcji i problemów w naukach ekonomicznych.

Prerequisites

Zaliczenie z Mikroekonomii i Podstaw makroekonomii.

Scope

Współczesne zmiany demograficzne a gospodarka. Rola migracji we współczesnym świecie. Srebrna gospodarka i srebrny rynek. Zarządzanie wiekiem. Ekonomia współdzielenia. Ekonomia społeczna. Crowdsourcing i crowdfunding jako metody pozyskiwania wiedzy i/lub kapitału. Zrównoważona gospodarka- aspekty ekonomiczne. Ekologizacja gospodarki. Gospodarka o obiegu zamkniętym. Rynek talentów. Zrównoważone finanse i inwestowanie z myślą o przyszłości. Marketing sieciowy. Kryptowaluty vs waluty tradycyjne. Przemysł 4.0 - czwarta rewolucja przemysłowa. Rola informacji w społeczeństwie. 

Teaching methods

Wykład konwencjonalny  z elementami konwersatorium. Ćwiczenia - klasyczna metoda problemowa, praca w grupach oraz prezentacja efektów przygotowanego w grupach projektu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń i wykładu. Ćwiczenia zaliczane będą  w oparciu o przygotowany projekt na zadany przez prowadzącego temat oraz wynik zaliczenia pisemnego w formie testu wyboru i uzupełnień (średnia arytmetyczna uzyskanych ocen). Na ocenę z ćwiczeń wpływ będzie miała również ocena aktywności studenta na zajęciach, tj. prowadzący może podnieść ocenę końcowa o pół oceny w sytuacji gdy oceni aktywność studenta jako wyróżniającą się na tle grupy. Wykład kończyć się będzie zaliczeniem w formie testu wielokrotnego wyboru i uzupełnień. Minimalny próg do uzyskania zaliczenia to 55proc. pozytywnych odpowiedzi.

Recommended reading

1. Milewski F. (red.), 2015, Tłum jako źródło wiedzy i kapitału, PARP, Warszawa

2. Cooley T., Henriksen E., Balansowanie między skutkami zmian demograficznych, www.obserwatorfinansowy.pl

3. Grodzka D., 2016, Finansowanie społecznościowe,Info BAS nr 7(211)

4. Sobolewska-Poniedziałek E. i inni (2015), Socjoekonomika starzenia się współczesnych społeczeństw, CeDeWu, Warszawa

5. Kronenberg J., Bergier T. (red.), 2010, Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków

6. Czaja S., Becla A., Włodarczyk J., Poskrobko T. (2012)Wyzwania współczesnej ekonomii, Difin

Further reading

1.Zięba M. St. (2008), Migracja - wyzwanie XXI wieku, KUL, Lublin.

2. Sobolewska-Poniedziałek E., Niewiadomska A. (2018), Mentoring w crowdsourcingu - innowacyjny sposób na wykorzystanie potencjału osób starszych, Zarządzanie publiczne nr 2(42)

3. Sobolewska-Poniedziałek i inni (2015), Zarządzanie wiekiem. Aspekt regionalny, instytucjonalny i organizacyjny, Wyd. Pollub, Lublin.

4. Prandecki K. (2015), Trendy w teorii ekonomii, Przyszłość. Świat-Europa-Polska nr 1(31).

5. Sulmicka M. (2016), Trendy we współczesnej gospodarce światowej a globalny biznes, Prace i Materiały Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH nr 98.

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 12-05-2022 12:47)