SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki 1 |
Kod przedmiotu | 09.1-WZ-EkoP-JN1 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Cel Przedmiotu:
Opanowanie języka obcego na poziomie A2+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej.
Słuchanie i mówienie: student potrafi odebrać i przekazać większość informacji pojawiających się w trakcie normalnego dnia pracy, może brać udział w typowych spotkaniach i zebraniach dotyczących znanych mu tematów, wyrażać własną opinię popartą argumentacją.
Czytanie: rozumie standardowe formy korespondencji, takie jak zamówienia, zażalenia, prośby i ustalenia, rozumie zasadniczą treść sprawozdań i raportów, rozumie instrukcje, procedury, polecenia w zakresie swoich kompetencji zawodowych, potrafi korzystać z tekstów specjalistycznych z wykorzystaniem słownika.
Pisanie: potrafi prowadzić standardową korespondencję, potrafi napisać prosty raport, wymagający korekty językowej, potrafi sporządzić proste instrukcje, zarządzenia bądź sformułować procedury.
Wymagania wstępne:
Znajomość języka obcego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Zakres tematyczny przedmiotu:
1/ Studia i studiowanie: struktura i funkcjonowanie uczelni wyższych w Polsce i krajach anglosaskich i niemieckojęzycznych; 2/ Praca i życie za granicą, prowadzenie rozmowy nieformalnej na temat pracy, prowadzenie korespondencji: język formalny i nieformalny, rekrutacja i poszukiwanie pracy; 3/ Podstawowa obsługa klienta, prowadzenie rozmów bezpośrednich i telefonicznych, wspieranie klienta, analiza potrzeb klienta, udzielanie odpowiedzi na skargi i zażalenia, prowadzenie korespondencji z klientem, przygotowanie prezentacji dla klienta; 4/ Funkcjonowanie w biznesie: organizacja pracy, trendy w przemyśle i planowanie, tworzenie instrukcji i procedur; opisywanie trendów i zmian, przygotowanie prostej prezentacji, 5/ Sukces w biznesie: sylwetki liderów biznesu, opisywanie własnej sylwetki profesjonalnej, ocena pracownika, raport o przebiegu kariery zawodowej.
Metody kształcenia:
Metodyka komunikacyjna nauczania języka obcego, korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych, tłumaczenie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Weryfikacja: uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów oraz w ramach bieżącej kontroli (K_U07).
angielski
Richardson K. Kabanagh M., Sydes J., Emmerson P., The Business Pre-Intermediate, Macmillan, Oxford, 2008.
niemiecki
Gurgul M., Jarosz A., Jarosz J. Deutsch für Profis- branża ekonomiczna ,LektorKlett, Poznań, 2013.
Jansche K., Deutsch Lesen und Verstehen, Teksty o tematyce społeczno-ekonmicznej, Wagros, 2003.
angielski
Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Pre-intermediate, Longman, 2002.
Dignen B., Flinders S., Sweeney S., English 365 Book 2, CUP, Cambridge, 2004.
Johnson C. Intelligent Business, Pre-Intermediate, Longman, Harlow, 2006.
Longman Business Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2007.
Longman Exams Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2006.
Redston C., Cunningham G., face2face Pre-intermediate, Cup, Cambridge, 2005
niemiecki .
Braunert J.,Schlenker W., Unternehmen Deutsch. Grundkurs, Kurs- und Lehrbuch, Lektor Klett, 2010.
Becker N., Braunert J., Alltag ,Beruf & Co., Hueber, 2010.
Internet- Lehrmaterialien für Wirtschaftssprache- schubert-verlag.de
Krause W., Geschäftskontakte, Langenscheidt, 2003.
Rohmann L., Eurolinqua Deutsch 2, Cornelsen,2000.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 12-05-2022 12:47)