SylabUZ

Generate PDF for this page

ECONOMICS OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT - course description

General information
Course name ECONOMICS OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT
Course ID 07.2-WZ-EkoPD-EZR
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Economics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Monika Michalska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przekazanie studentom wiedzy dotyczącej zrównoważonego rozwoju jako nowego paradygmatu w ekonomi oraz zapoznanie z wybranymi metodami i instrumentami realizacji celów zrównoważonego rozwoju w życiu społecznym i gospodarczym.

Prerequisites

Brak

Scope

Wykład: Podstawy i istota koncepcji zrównoważonego rozwoju. Konieczność reformy ekonomii tradycyjnej, ekonomia środowiska i ekonomia ekologiczna – etapy na drodze do ekonomii zrównoważonego rozwoju. Główne tezy ekonomii zrównoważonego rozwoju. Wzrost gospodarczy w ekonomii zrównoważonego rozwoju.

Ćwiczenia: Gospodarka - społeczeństwo - środowisko – wiedza na temat relacji i zależności tych systemów jako podstawa zrównoważonego rozwoju. Od homo economicus do homo cooperativus – podstawy etyki zrównoważonego rozwoju. Osobisty wkład w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju (zrównoważona konsumpcja). Tradycyjne założenia polityki gospodarczej a propozycje zrównoważonej polityki gospodarczej. Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju – podstawa implementacji koncepcji w praktyce życia społecznego i gospodarczego.

Teaching methods

Wykład: wykład z elementami aktywizacji słuchaczy.

Ćwiczenia: klasyczna metoda problemowa, dyskusja, praca w grupach, wystąpienie, praca z dokumentem źródłowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Student zobowiązany jest do zaliczenia wykładu na ocenę. Zaliczenie wykładu otrzymuje student, który uzyska przynajmniej 60% poprawnych odpowiedzi na pytania otwarte lub testowe sformułowane w kolokwium zaliczającym (K_W01, K_W4).

Aby zaliczyć ćwiczenia student zobowiązany jest: a) zaliczyć na ocenę pozytywną test lub kolokwium złożone z pytań otwartych (zaliczenie otrzymuje student, który udzieli nie mniej niż 60% poprawnych odpowiedzi) (K_W01, K_W4); b) przygotować prezentację multimedialną i wygłosić referat dotyczący problematyki ekonomii zrównoważonego rozwoju (K_U09, K_K02, K_K05); c) brać udział w dyskusjach oraz pracach grup podczas ćwiczeń (K_K02, K_K05).

Ocena z przedmiotu będzie średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z ćwiczeń i wykładu, przy założeniu, że obie oceny będą co najmniej dostateczne. 

Recommended reading

  1. Carly M., Spapens P., Dzielenie się światem, Instytut na rzecz Ekorozwoju, Białystok-Warszawa 2000.
  2. Fiedor B. (red.), Podstawy ekonomii środowiska i zasobów naturalnych, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2002.
  3. Poskrobko B. (red.), Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Materiały do studiowania, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku, Białystok 2010.
  4. Poskrobko B. (red.), Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Zarys problemów badawczych i dydaktyki, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku, Białystok 2010.
  5. Rogall H., Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Wyd. Zysk i S-ka, Warszawa 2010.
  6. Kronenberg J., Burger T. (red.), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków 2010.
  7. Żylicz T., Ekonomia środowiska i zasobów naturalnych, PWE, Warszawa 2004. 

Further reading

  1.  Bartniczak B., Zaremab-Warnke S.(red.), Edukacja dla zrównoważonego rozwoju, t. IV, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok –Wrocław 2010.
  2. Brodowicz P.D., Michalska M., Kalinowski M., Zrównoważony rozwój. Wybrane zagadnienia, Warszawa 2017.
  3. Czaja S., Spory wokół koncepcji nauki ekonomii zrównoważonego i trwałego rozwoju – ujęcie problemowo-dydaktyczne, Ekonomia = Economics Nr 5 (17), s. 35-45, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 2011.
  4. Kiełczowski D., Od koncepcji ekorozwoju do ekonomii zrównoważonego rozwoju, Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomicznej, Białystok 2009.
  5. Poskrobko B (red.), Edukacja dla zrównoważonego rozwoju, t. III, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok–Warszawa 2010.

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 13-05-2022 16:47)