SylabUZ

Generate PDF for this page

GRADUATE SEMINAR 2 - course description

General information
Course name GRADUATE SEMINAR 2
Course ID 14.3-WZ-EkoPD-SD2
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Economics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 6
Available in specialities Economics and Healthcare Management, Managerial economics, Enterprise economics, Accountancy and Financial Consulting
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Piotr Kułyk, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 45 3 45 3 Credit with grade

Aim of the course

Celem seminarium jest po pierwsze – poszerzenie wiedzy z wybranego obszaru i uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do ich przyszłej pracy magisterskiej. Odbywać się to będzie w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych, a następnie krytycznej dyskusji nad nim. Drugim celem jest wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury. Student powinien umieć przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując jednocześnie przyjętą przez siebie metodologię. Dyskusja towarzysząca temu etapowi powinna dotyczyć przedmiotu pracy, a także zaproponowanej metody rozwiązania danego problemu badawczego. Trzecim celem seminarium jest napisanie pracy.

Prerequisites

Student ma wiedzę zgodną z programem studiów na kierunku Ekonomia. Umie przygotowywać prezentacje multimedialne. Wykazuje gotowość do rozwoju swojej wiedzy i umiejętności. Jest otwarty na pracę w zespole.

Scope

Przygotowanie dalszych rozdziałów pracy. Prezentacja przez studentów i dyskusja w grupie seminaryjnej: wyników badań literaturowych odnośnie problemu postawionego w pracy; uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych funkcjonowania podmiotu (organizacji), w którym są prowadzone badania; wyników analizy aktualnie zastosowanego w organizacji rozwiązania problemu; koncepcji/projektu doskonalącego rozwiązania postawionego problemu.

Teaching methods

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena formująca - na podstawie udziału w dyskusji podczas prezentacji przygotowanych tekstów innych członków grupy seminaryjnej. Ocena ostateczna - na podstawie ocen formujących oraz dwóch prezentacji pracy magisterskiej: 1) analiza literaturowa problemu oraz analiza uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych funkcjonowania podmiotu, w którym prowadzone są badania, 2) analiza stanu istniejącego w podmiocie w zakresie określonym tematem pracy magisterskiej oraz koncepcja/projekt rozwiązania problemu 

Recommended reading

 1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008. 2. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2009. 3. Pieter J., Zarys metodologii prac naukowych, PWN, Warszawa 1975. 4. Wójcik, K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Placet, Warszawa, 2005. 5. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2010. 6. Popławski S., Skawińska E. (red.). Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją, PWE, Warszawa 2012. 7. Regulamin studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Further reading

Literatura związana z problematyką projektu badawczego i pracy dyplomowej.

Notes

Szczegółowy program seminarium, wykaz literatury, wymagania dotyczące pracy ustala i podaje do wiadomości studentów prowadzący seminarium.

 

PROGRAM OPRACOWALI: pracownicy Wydziału Ekonomii i Zarządzania stanowiący minimum kadrowe na kierunku Ekonomia prowadzący badania w obszarze danej specjalności


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 13-05-2022 16:47)