SylabUZ

Generate PDF for this page

GRADUATE SEMINAR 3 - course description

General information
Course name GRADUATE SEMINAR 3
Course ID 14.3-WZ-EkoPD-SD3
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Economics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 15
Available in specialities Economics and Healthcare Management, Managerial economics, Enterprise economics, Accountancy and Financial Consulting
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Piotr Kułyk, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 60 4 54 3,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem seminarium jest po pierwsze – poszerzenie wiedzy z wybranego obszaru i uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do ich przyszłej pracy magisterskiej. Odbywać się to będzie w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych, a następnie krytycznej dyskusji nad nim. Drugim celem jest wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury. Student powinien umieć przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując jednocześnie przyjętą przez siebie metodologię. Dyskusja towarzysząca temu etapowi powinna dotyczyć przedmiotu pracy, a także zaproponowanej metody rozwiązania danego problemu badawczego. Trzecim celem seminarium jest napisanie pracy.

Prerequisites

Student ma wiedzę zgodną z programem studiów na kierunku Ekonomia. Umie przygotowywać prezentacje multimedialne. Wykazuje gotowość do rozwoju swojej wiedzy i umiejętności. Jest otwarty na pracę w zespole.

Scope

Przygotowanie kolejnych rozdziałów pracy. Przedłożenie wstępu, zakończenia, bibliografii. Korekta poszczególnych tekstów. Krytyczna dyskusja nad tekstami przygotowanymi przez studentów.

Teaching methods

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena formująca - na podstawie udziału w dyskusji podczas prezentacji przygotowanych tekstów innych członków grupy seminaryjnej. Ocena ostateczna - na podstawie ocen formujących oraz dwóch prezentacji pracy magisterskiej: 1) analiza literaturowa problemu oraz analiza uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych funkcjonowania podmiotu, w którym prowadzone są badania, 2) analiza stanu istniejącego w podmiocie w zakresie określonym tematem pracy magisterskiej oraz koncepcja/projekt rozwiązania problemu 

Recommended reading

 1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008. 2. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2009. 3. Pieter J., Zarys metodologii prac naukowych, PWN, Warszawa 1975. 4. Wójcik, K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Placet, Warszawa, 2005. 5. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2010. 6. Popławski S., Skawińska E. (red.). Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją, PWE, Warszawa 2012. 7. Regulamin studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Further reading

Literatura związana z problematyką projektu badawczego i pracy dyplomowej.

Notes

Szczegółowy program seminarium, wykaz literatury, wymagania dotyczące pracy ustala i podaje do wiadomości studentów prowadzący seminarium.

 

PROGRAM OPRACOWALI: pracownicy Wydziału Ekonomii i Zarządzania stanowiący minimum kadrowe na kierunku Ekonomia prowadzący badania w obszarze danej specjalności


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 13-05-2022 16:47)