SylabUZ

Generate PDF for this page

RELATIONSHIPS BUILDING THROUGH COMMUNICATION - course description

General information
Course name RELATIONSHIPS BUILDING THROUGH COMMUNICATION
Course ID 04.7-WZ-EkoPD-BRPK
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Economics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Available in specialities Managerial economics
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Patrycja Łychmus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z możliwościami wykorzystania komunikowania interpersonalnego w budowaniu relacji z interesariuszami współczesnych organizacji.

Prerequisites

Brak.

Scope

Wprowadzenie do budowania relacji z interesariuszami firmy. Rozmowa kwalifikacyjna – jej znaczenie, cele i reguły; Prowadzenie efektywnych zebrań zespołowych – przygotowanie agendy, zasady, wyznaczanie ról; Komunikowanie interpersonalne podczas konfliktów, w zależności od ich typu i etapu przebiegu; Rozmowa oceniająca i wykorzystanie reguł konstruktywnej krytyki, wspólne planowanie działań służących rozwojowi pracownika; Komunikowanie publiczne w pracy przez menedżera personalnego – znaczenie dla kształtowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Wykorzystanie odpowiedniego stylu komunikowania się.

 

Teaching methods

Praca w zespołach, dyskusja grupowa, case study, ćwiczenia warsztatowe, symulacje.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę końcową składają się następujące elementy: obecność i aktywny udział na zajęciach (50% oceny końcowej z ćwiczeń) oraz zaliczenie na ocenę pozytywną pisemnego kolokwium (50%).

Obecność na ćwiczeniach: studenci zobowiązani są do systematycznego uczestnictwa w zajęciach. W przypadku nieobecności wynikłych
z ważnych przyczyn należy uzgodnić z prowadzącym sposób odrobienia zaległych wykładów. W celu usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach student przedstawia stosowne zaświadczenie w ciągu 7 dni.

Ocena aktywności podczas zajęć będzie odbywała się poprzez systematyczną obserwację wykonania zadań przewidzianych programem ćwiczeń [K_U05, K_U10, K_K07].

Kolokwium zaliczeniowe obejmie swoją treścią tematy realizowane podczas ćwiczeń; lista pytań z zakresem tematycznym zostanie przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem. Kolokwium będzie składać się z pięciu pytań otwartych z progami punktowymi (progi punktowe dla poszczególnych ocen z kolokwium: 10-9,5  punktów – bardzo dobry; 9 punktów – dobry plus; 8,5-8 punktów – dobry; 7,5-7 punktów – dostateczny plus; 6,5-6 punktów – dostateczny) [K_W06, K_W07, K_W12].

Recommended reading

  1. A. von de Heyde, B. von der Linde, Techniki prowadzenia rozmów dla kadry zarządzającej, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009
  2. M. Jaworowicz, P. Jaworowicz, Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji, Difin, Warszawa 2017
  3. S.P. Morreale, B.H. Spitzberg, J.K. Barge, Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa 2012
  4. T.R. Bacon, Budowanie relacji w firmie. Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół?, GWP, Gdańska 2014
  5. A. Bitkowska, A. Korombel, J.M. Moczydłowska, Relacje jako kapitał organizacji, Difin, Warszawa 2017

Further reading

  1. P.M. Lencioni,The Five Dysfunctions of a Team: A Leadership Fable, Jossey-Bass, 2002

  2. Artykuły z czasopisma „Personel i Zarządzanie”

  3. Artykuły z czasopisma Harvard Buissnes Review

Notes


Modified by dr inż. Patrycja Łychmus (last modification: 18-05-2022 13:42)