SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-ZarzD-SOB |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie studentom wiedzy dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu jako elementu zarządzania współczesna organizacją.
brak
Wykład: Założenia społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Rozwój idei CSR. Norma PN-ISO 26000:2012, cel i zakres, terminologia, zalecenia. Kluczowe obszary społecznej odpowiedzialności biznesu. Odpowiedzialność za środowisko jako istotna część CSR. CSR jako element zrównoważonego rozwoju.
Ćwiczenia: Charakterystyka kluczowych obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu. Przykłady dobrych praktyk wdrażania projektów z zakresu CSR. Społeczna odpowiedzialności biznesu jako instrument wdrażania idei zrównoważonego rozwoju. Korzyści i bariery wdrażania koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu.
Wykład z elementami aktywizacji słuchaczy.
Ćwiczenia: klasyczna metoda problemowa, dyskusja, praca w grupach, wystąpienie, praca z dokumentem źródłowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Student zobowiązany jest do zaliczenia wykładu na ocenę. Zaliczenie wykładu otrzymuje student, który uzyska przynajmniej 60% poprawnych odpowiedzi na pytania otwarte lub testowe sformułowane w kolokwium zaliczającym (K_W10).
Aby zaliczyć ćwiczenia student zobowiązany jest:
a) przygotować prezentację multimedialną i wygłosić referat dotyczący problematyki CSR lub przygotować i przedstawić projekt działania z zakresu CSR (K_U04, K_K02, K_K05).
b) brać udział w dyskusjach oraz pracach grup podczas ćwiczeń (K_K02, K_K05).
Ocena z przedmiotu będzie średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z ćwiczeń i wykładu, przy założeniu, że obie oceny będą co najmniej dostateczne.
1. Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa 2009.
2. Buglewicz K., Społeczna odpowiedzialność biznesu, PWE, Warszawa 2017
3. Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Diffin, Warszawa 2011.
3. Jonker J., Rudnicka A., Reichel J., Nowe horyzonty. Przewodnik po społecznej odpowiedzialności i rozwoju zrównoważonym, CSR Impact i ODE Źródła, Łódź 2011.
5. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, 2009.
6. Rudnicka A., CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer Polska Sp.z o.o. 2012.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 23-05-2022 20:27)