SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Systemy wspomagania decyzji |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-BezD-ZWD |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Bezpieczeństwo narodowe |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Zarządzanie kryzysowe |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie z problematyką z zakresu roli informacji i informatycznego wspomagania decyzji w systemie zarządzania kryzysowego oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej.
Wiedza z przedmiotów: Teoria bezpieczeństwa, Strategia bezpieczeństwa oraz Polityka bezpieczeństwa.
Wykład: w ramach prowadzonych wykładów: definiowanie informacji, teoretyczne podstawy procesu podejmowania decyzji; etapy procesu podejmowania decyzji; decydowanie; informatyczne wspomaganie procesów decyzyjnych; metodologiczne aspekty oceny problemów decyzyjnych, system informacyjny organizacji.
Projekt: w ramach prowadzonych projektu: informacja i jej zastosowanie w systemie zarządzania kryzysowego; psychologiczne uwarunkowania procesów decyzyjnych w sytuacjach kryzysowych; analiza decyzyjna – narzędzie sprawności i efektywności decyzji; intuicja w procesie podejmowania decyzji; rola informatyki w procesie decyzyjnym w systemach militarnych i niemilitarnych, zarządzanie systemami informacyjnymi, informatyczne środki wspomagania dowodzenia, komputerowe narzędzia wspomagające zarządzanie ryzykiem.
Wykład konwencjonalny, praca z dokumentem źródłowym, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja, prezentacja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: warunkiem zaliczenia wykładu jest pozytywna ocena z kolokwium, aktywność studenta na wykładach.
Na ocenę końcową z wykładu składają się następujące elementy:
1. Kolokwium (90%) – lista pytań z zakresu tematycznego wykładu zostaje studentom przesłana z miesięcznym wyprzedzeniem, pytania otwarte; łączna suma punktów do zdobycia – 30. z progami punktowymi.Suma punktów uzyskanych decydować będzie o ocenie: bardzo dobry (28-30 pkt.), dobry plus (25-27 pkt.), dobry (22-24 pkt.), dostateczny plus (20-21pkt.), dostateczny (17-19 pkt.) (K_W01, K_W02,K_W03, K_W05).
2. Aktywność na zajęciach (10%) – studenci zobowiązani są do aktywnego i systematycznego uczestnictwa na wykładach. Dodatkowe punkty mogą być uzyskane za udokumentowaną aktywność związaną z tematyką wykładu prowadzoną w ramach zajęć pozaobowiązkowych, np. projekty realizowane w kołach naukowych, dodatkowe indywidualne projekty, publikacje w czasopismach (K_U01, K_U02).
Projekt: studenci zobowiązani są do uzyskania zaliczenia z ćwiczeń projektowych na podstawie prezentacji wykonanego projektu w formie graficznej wraz z pisemnym uzasadnieniem podjętych rozwiązań. Czas prezentacji 20-30 min. Po przedstawieniu projektu odbywa się dyskusja. Oceniana jest aktywność studentów w prowadzonej dyskusji (K_U01, K_U02, K_W03, K_W05, K_U02, K_K02). Projekt stanowi 75% oceny z ćwiczeń, natomiast ocena z aktywności podczas ćwiczenia projektowego 25%. Łączna suma punktów do zdobycia – 30. Suma punktów uzyskanych decydować będzie o ocenie: bardzo dobry (28-30 pkt.), dobry plus (25-27 pkt.), dobry (22-24 pkt.), dostateczny plus (20-21pkt.), dostateczny (17-19 pkt.) (K_W03, K_W05).
Miarą zaliczenia przedmiotu jest ocena końcowa, która jest wypadkową oceny z wykładu (50%) i projektu (50%).
Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.
Zmodyfikowane przez dr inż. Krzysztof Graczyk (ostatnia modyfikacja: 14-05-2022 14:01)