SylabUZ

Generate PDF for this page

LOGISTIC CUSTOMER SERVICE - course description

General information
Course name LOGISTIC CUSTOMER SERVICE
Course ID 04.9-WZ-LogP-LOK
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Logistics
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Available in specialities Urban logistics
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Perzyńska
  • dr Katarzyna Huk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z założeniami, celami, elementami i wymogami jakościowymi obsługi klienta. Studenci poznają sposoby postępowania w określonych sytuacjach z zakresu obsługi klienta, a także poznają najciekawsze przykłady dobrych praktyk w zakresie jakości obsługi.

Prerequisites

Uzyskanie pozytywnej oceny z przedmiotów: Podstawy logistyki, Logistyka dystrybucji.

Scope

Wykład:

Znaczenie obsługi klienta. Logistyczna obsługa klienta- definicja, elementy, strategia. Strategia efektywnej obsługi klienta ECR i strategia szybkiej reakcji QR. Fazy logistycznej obsługi klienta: przedtransakcyjna, transakcyjna i potransakcyjna. Obsługa bezpośrednia. Obsługa posprzedażna. Obsługa klienta biznesowego. Typologia klientów. Logistyczna obsługa klienta. Koszty obsługi klienta.

Ćwiczenia:

Analiza przypadków obsługi klienta. Charakterystyka składników procesu obsługi, sposoby segmentacji elementów obsługi, najważniejsze czynniki decydujące o jakości obsługi. Etapy procesu obsługi bezpośredniej, organizacja działu obsługi. Identyfikacja faz logistycznej obsługi klienta. Instrumenty i systemy informatyczne w logistycznej obsłudze klienta.

Teaching methods

Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej, ćwiczenia, praca grupowa, metoda projektu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Egzamin obejmuje problematykę logistyki w zakresie obsługi klienta. Zaliczenie otrzymuje student, który uzyska co najmniej 60 % poprawnych odpowiedzi sformułowanych w kolokwium zaliczającym wykład.Na ćwiczeniach studenci przygotowują projekt dotyczący obsługi klienta. W ramach zajęć studenci realizują poszczególne etapy projektu. W trakcie ćwiczeń przewidziane są dwa kolokwia. Ocena jest uzależniona od:

  • zaliczenia kolokwiów – każde kolokwium 25% oceny końcowej (25 punktów),
  • zaliczenia projektu – 25% oceny końcowej (25 punktów),
  • aktywnego udziału w zajęciach (15% oceny końcowej) oraz systematycznej pracy studenta podczas całego semestru (10% oceny końcowej).

Warunek zaliczenia ćwiczeń: oddanie pracy zaliczeniowej (projektu) w postaci elektronicznej (edytor Word, prezentacja PowerPoint) zaliczenie dwóch kolokwiów (min. 13 punktów) oraz uzyskanie minimum 51 punktów (zakres punktowy dla oceny – jak przy egzaminie). Ocena końcowa przedmiotu stanowi średnią arytmetyczną pozytywnych ocen z poszczególnych form ćwiczeń (tj. wykładów, ćwiczeń, laboratorium, seminariów) prowadzonych w ramach przedmiotu.

Suma uzyskanych punktów decyduje o ocenie według skali: bardzo dobry (90%-100% punktów możliwych do zdobycia), dobry plus (80%-89%), dobry (70%-79%), dostateczny plus (60%-69%), dostateczny (51%-59%).

Recommended reading

1. S. Abt, Logistyka w teorii i w praktyce, Akademia Ekonomiczna, Poznań, 2001

2. Ch. Christopher, Logistyka i zarzadzanie łańcuchem dostaw, Warszawa 2000

3. D. Kempny, Logistyczna obsługa klienta, Warszawa, 2001

4. K. Rutkowski (red.), Logistyka dystrybucji, Warszawa 2001

Further reading

1. S. Krawczyk, Zarzadzanie procesami logistycznymi, Warszawa 2001

2, H.-Ch Pfohl, Systemy logistyczne: podstawy organizacji i zarządzania, Poznań 2001

2. P.D. Kluge (Red.) Komputerowo wspomagany controlling w małych i średnich przedsiębiorstwach, Oficyna Wydawnicza PZ, Zielona Góra 2001 – dostępny na stronie: http://www.zcie.uz.zgora.pl/.

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 24-05-2022 13:26)