SylabUZ
Course name | HUMAN RESOURSES MANAGEMENT |
Course ID | 04.5-WZ-LogP-ZZL |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Logistics |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Rozwijanie kompetencji studentów w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w różnego typu podmiotach gospodarczych oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej.
Zaliczenie na min. dostateczny z przedmiotu Zarządzanie i przedsiębiorczość realizowanego w semestrze I
Wykład: Cele i znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi. Definicje zarządzania zasobami ludzkimi i model. Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania zarządzania personelem. Strategia personalna – założenia. Budowa strategii i integrowanie jej ze strategią ogólną organizacji. Rodzaje i modele strategii personalnej. Planowanie zasobów ludzkich z perspektywy strategii. Procedura planowania. Techniki prognozowania popytu i podaży personelu. Proces doboru personelu. Rekrutacja i jej źródła. Selekcja, techniki selekcji. Metoda Assesment Center. Onboarding. Planowanie i realizowanie rozwoju pracowników. Stosowane metody. System oceniania pracowników.
Ćwiczenia: Definicje, cele, modele i znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi. Strategia personalna – założenia. Budowa strategii i integrowanie jej ze strategią ogólną organizacji. Rodzaje i modele strategii personalnej. Planowanie zasobów ludzkich z perspektywy strategii. Procedura planowania. Techniki prognozowania popytu i podaży personelu. Rekrutacja i jej źródła. Selekcja, techniki selekcji.
Wykład - konwencjonalny
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, warsztaty, case study
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Forma zaliczenia wykładów: test egzaminacyjny z progami punktowymi obejmujący swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów (K_W08, K_W11, K_U03, K_U05, K_K02). Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną 6,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 6,5 pkt do 7,5 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt do 8,5 pkt; ocenę dobrą plus 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt.
Ćwiczenia: Warunki zaliczenia ćwiczeń: zaliczenie z oceną – ocena końcowa na podstawie punktów cząstkowych uzyskanych na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej obejmującej swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń (K_W08, K_W11, K_U03, K_U05, K_K02) a także w wyniku indywidualnej aktywności studenta oraz z prezentacji ustnej na wybrany temat. Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 5,0 pkt do 6,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 6,5 pkt do 7,5 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt do 8,5 pkt; ocenę dobrą plus od 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt.
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są oceny pozytywne z ćwiczeń i egzaminu.
Modified by dr inż. Marzena Góralczyk (last modification: 26-05-2022 16:58)