SylabUZ
Course name | MARKET ANALYSIS |
Course ID | 04.9-WZ-LogP-AR |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Logistics |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Rozwijanie kompetencji studentów oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej polegającej na przeprowadzeniu kompleksowej analizy rynku i jej wykorzystania na potrzeby działalności gospodarczej.
Wiedza z zakresu stosowania narzędzi i metod statystycznych
Wykład: Wprowadzenie do problematyki badań rynkowych – cele, funkcje i charakterystyka badań rynkowych, rodzaje i metody badawcze, przebieg procesu badawczego, standardy porównawcze. Ujęcie rynku i mechanizmu rynkowego – pojęcie i klasyfikacja rynków, czynniki wpływające na rynek, elementy procesu decyzyjnego, niepewność i ryzyko w sytuacjach rynkowych, faza cyklu życia sektora. Analiza struktury podmiotowej rynku: cele, zadania, rodzaje obszarów analizy, zasady, ograniczenia. Podejście czasowe i przestrzenne do problemu pojemności rynków.
Laboratorium: Cele gromadzenia danych, źródła informacji, metody gromadzenia danych, zasady budowy baz danych, przetwarzanie danych i prezentacja wyników. Badanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa – analiza udziału w rynku. Analiza grup strategicznych, analiza konkurencji, stopień koncentracji rynku. Ocena chłonności i pojemności rynku, wpływ dochodów i cen na kształtowanie się pojemności rynku. Badanie braków towarowych i popytu niezaspokojonego, analiza popytu kształtującego się. Proces segmentacji rynku. Analiza przestrzennego zróżnicowania rynku, ocena stopnia równomierności występowania zjawiska w przestrzeni.
Wykład - konwencjonalny
Laboratorium - praca w grupach, rozwiązywanie zadań, projekt, warsztaty, case study
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład: zaliczenie z oceną
Laboratrorium: zaliczenie z oceną
Warunki zaliczenia wykładów: pytania otwarte (K_W08; K_U04).
Warunki zaliczenia laboratorium: projekt semestralny oraz aktywność na zajęciach.
Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 24-05-2022 13:26)