SylabUZ
Course name | GERMAN 2 |
Course ID | 09.0-WZ-LogP-JN2 |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Logistics |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Opanowanie języka obcego na poziomie B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej.
Słuchanie i mówienie: student potrafi odebrać i przekazać większość informacji pojawiających się w trakcie normalnego dnia pracy, może brać udział w typowych spotkaniach i zebraniach dotyczących znanych mu tematów, wyrażać własną opinię popartą argumentacją.
Czytanie: rozumie standardowe formy korespondencji, takie jak zamówienia, zażalenia, prośby i ustalenia, rozumie zasadniczą treść sprawozdań i raportów, rozumie instrukcje, procedury, polecenia w zakresie swoich kompetencji zawodowych, potrafi korzystać z tekstów specjalistycznych z wykorzystaniem słownika.
Pisanie: potrafi prowadzić standardową korespondencję, potrafi napisać prosty raport, wymagający korekty językowej, potrafi sporządzić proste instrukcje, zarządzenia bądź sformułować procedury.
Znajomość języka obcego na poziomie A2+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
1/ Funkcjonowanie w biznesie: organizacja pracy, trendy w przemyśle i planowanie, tworzenie instrukcji i procedur; opisywanie trendów i zmian, przygotowanie prostej prezentacji, 2/ gospodarka magazynowa i zamówienia, zaopatrzenie, 3/ transport, środki transportu i urządzenia przeładunkowe i magazynowe, kontenery, typy towarów, 4/ rola i formy reklamy, prowadzenie sprzedaży, negocjacje, korespondencja związana z negocjowaniem, segmentacja rynku, 5/ formy i typy organizacji przedsiębiorstw, prowadzenie działalności gospodarczej, pisanie planów i sprawozdań z zebrań.
Metodyka komunikacyjna nauczania języka obcego, korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych, tłumaczenie
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Weryfikacja: uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów
niemiecki
Janiak T., Neumann G., Aus der Mark M., Meine Logistik, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2012
niemiecki
Gurgul M., Jarosz A., Jarosz J., Pietrus-Rajman A., Deutsch für Profis, LektorKlett, Poznań, 2013
Koether R., Taschenbuch der Logistik, Carl Hanser Verlag, München, 2008
Kujawa B., Stinia M., Mit Beruf auf Deutsch, Nowa Era, Warszawa, 2013
Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 24-05-2022 13:26)