SylabUZ

Generate PDF for this page

MARKETING OF LOGISTIC SERVICES - course description

General information
Course name MARKETING OF LOGISTIC SERVICES
Course ID 04.7-WZ-LogD-MUL
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Logistics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester summer term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Mariola Michałowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Project 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przekazanie pogłębionej wiedzy z zakresu marketingu usług logistycznych. Przedstawienie terminologii stosowanej w marketingu usług logistycznych oraz kształtowanie umiejętności posługiwania się nią. Zapoznanie studentów z marketingową charakterystykę usług logistycznych. Scharakteryzowanie zachowania konsumenta na rynku usług logistycznych. Kształtowanie praktycznych umiejętności zaprojektowania i organizacji badań marketingowych, a także doboru odpowiednich strategii przedsiębiorstw na rynku usług logistycznych. Rozwijanie kompetencji pracy w zespole poprzez zadania grupowe.

 

Prerequisites

-

Scope

Wykład: Specyfika marketingu usług logistycznych. Instrumenty marketingu usług logistycznych. Badania marketingowe w przedsiębiorstwie logistycznym. Zadowolenie i lojalność jako przesłanki kształtowania logistycznej obsługi klienta. Logistyczna obsługa klienta. Metody jakościowe pomiaru zadowolenia nabywców. Strategie marketingowe przedsiębiorstw logistycznych. Kreowanie wizerunku operatora logistycznego.

Projekt: Projektowanie badań marketingowych oraz zastosowanie badań marketingowych w logistyce. Zachowania nabywców jako podstawa kształtowania oferty logistycznej.  Istota strategii marketingowych, zasady wyboru oraz rodzaje strategii marketingowych. Zaprojektowanie strategii  marketingowej dla przedsiębiorstwa logistycznego.Analiza studiów przypadków.

Teaching methods

Wykład: wykład konwencjonalny, dyskusja, pokaz.

Projekt: dyskusje grupowe, burza mózgów, prace grupowe, metoda projektu, studia przypadków, klasyczna metoda problemowa, praca z literaturą przedmiotu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: zaliczenie pisemne, które będzie obejmować materiał z wykładów (K_W01, K_W04, K_W06; K_W10, K_U02, K_U04, K_U05). Zaliczenie będzie w
formie pytań otwartych oraz problemowych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% z zaliczenia. Termin zaliczenia: zgodnie z harmonogramem studiów (na przedostatnich zajęciach).
Oceny (punktacja):
51%- 60% - dostateczny (3.0)
61%-70% - dostateczny plus (3.5)
71%-80% - dobry (4.0)
81%-85% - dobry plus (4.5)
86%-100% - bardzo bobry (5.0)
Projekt: na ocenę składać się będą oceny z: projektu dotyczącego zaprojektowania strategii marketingowej dla przedsiębiorstwa logistycznego (K_W01; K_W04; K_W06; K_W10; K_U02; KU_04; K_U05) oraz zadań grupowych (K_K01; K_K03 ).
Termin zaliczenia projektu: zgodnie z harmonogramem studiów ( na przedostatnich zajęciach).
Termin ostatecznego oddania projektu dotyczącego zaprojektowania strategii marketingowej dla przedsiębiorstwa logistycznego upływa na przedostatnich zajęciach dydaktycznych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z projektu.

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z wykładu (50%) i projektu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są obie oceny pozytywne.

Recommended reading

  1. Christopher M., Peck H., Logistyka marketingowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  2. Dyczkowska J., Marketing usług logistycznych, Difin, Warszawa 2014.
  3.  Kauf S., Badania rynkowe w sferze marketingu i logistyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2004.
  4. Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M. (red. nauk.),  Badania marketingowe: nowe podejścia oraz metody na współczesnym rynku, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2014.
  5.  Rokicki T.,  Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania towarowego rynku usług transportowych, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2016.

Further reading

  1. Baruk A. Dynamiczne kształtowanie strategii marketingowej firmy: uwarunkowania strukturalne i procesowe, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2002.
  2. Biesok G. (red.), Logistyka usług, CeDeWu, Warszawa 2013.
  3. Jeszka A. M., Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013.
  4. Kauf S., Tłuczak A.,  Badania rynkowe w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Difin, Warszawa 2015.
  5. Marketing i rynek, PWE, Warszawa (miesięcznik).
  6. Styś A. (red.), Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.

Notes

-


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 23-05-2022 20:31)