SylabUZ

Generate PDF for this page

CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN LOGISTICS - course description

General information
Course name CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN LOGISTICS
Course ID 04.9-WZ-LogD-SOBwL
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Logistics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester summer term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Paweł Szudra
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Project 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zaprezentowanie podstawowych zagadnień związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu w logistyce oraz informacji dotyczących obszarów zainteresowań i przyjętych modeli społecznej odpowiedzialności biznesu.

Prerequisites

Scope

Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (z ang. CSR - Corporate Social Responsibility). Koncepcja oraz obszary zainteresowań CSR. Modele CSR. CSR a zasady etyczne, prawa pracowników i człowieka. CSR a otoczenie społeczne i środowisko naturalne. Etyczne aspekty społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w ujęciu lokalnym i globalnym. Wpływ logistyki na środowisko społeczne. Możliwości zaangażowania społecznej odpowiedzialności biznesu w branży logistycznej.

Teaching methods

Wykład konwencjonalny, metoda przypadków, praca w grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia projektu jest opracowanie i przedstawienie projektu na wybrany temat związany ze społeczną odpowiedzialnością biznesu przy wykorzystaniu podstawowych zagadnień teoretycznych przedstawionych na wykładzie oraz przykładów praktycznych. Ocena  i obrona przez studenta sprawozdania z realizacji projektu.

Warunkiem zaliczenia wykładów  jest ustna prezentacja przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie wraz ze znajomością zagadnień teoretycznych przedstawionych na wykładzie. Wynik egzaminu stanowić będzie ocenę wiedzy i umiejętności.

Na ocenę końcową składa się ocena z wykładu (50%) i ocena z projektu (50%).

Recommended reading

  1. Bąk M., Kulawczuk P. (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, IBnDiPP, Warszawa 2008 [publikacja dostępna elektronicznie: http://iped.pl/pliki/publikacje/fair_play_podrecznik_2008.pdf]
  2. Coyle J.J., Bardi E.J., Langrey Jr. J.C., Zarządzanie logistyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002. 
  3. Karwacka G., Koncepcja społecznej odpowiedzialności w logistyce, http://www.innowrota.pl/sites/default/files/images/G.Karwacka_2.pdf.  
  4. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2008.
  5. Smith N.C., Lennsen G., Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2009.

Further reading

  1. Ćwik N., Grzybek M., Saracyn B. (Red.), 15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu,  Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2012.
  2. Jackson J., Biznes i moralność, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  3. Raport: Odpowiedzialny Biznes w Polsce – dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2012.
  4. Szudra P., Huk K., Aspekt środowiskowy w logistyce miejskiej w kontekście koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, w: Przedsiębiorczość i Zarządzanie .- 2016, T. 17, z. 12.

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 23-05-2022 20:31)