SylabUZ

Generate PDF for this page

RELATIONSHIP MANAGEMENT WITH SUPPLIERS AND RECIPIENTS - course description

General information
Course name RELATIONSHIP MANAGEMENT WITH SUPPLIERS AND RECIPIENTS
Course ID 04.9-WZ-LogD-ZRzDiO
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Logistics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester summer term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Available in specialities Logistics in Business
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Wiesław Danielak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem nauczania przedmiotu jest poznanie istoty, zasad, modeli oraz uwarunkowań zarządzanie relacjami z dostawcami i odbiorcami. Stosowanie metod analizy jakości i wartości relacji, identyfikacji korzyści i barier w sferze zarządzanie relacjami z dostawcami i odbiorcami.

 

 

Prerequisites

Koncepcje zarządzania

Scope

W ramach prowadzonych wykładów: Istota relacji, rodzaje i czynniki je kształtujące, typologia relacji, formy współdziałania, cele i oczekiwania interesariuszy, etapy rozwoju relacji - zarządzanie relacjami, przestrzeń relacyjna, jakość i wartość relacji, kompetencje i zdolności relacyjne, relacyjna  przewaga konkurencyjna, renta relacyjna, strategie relacyjne, kapitał relacyjny i czynniki go kształtujące, model kapitału relacyjnego, korzyści i bariery w sferze zarządzanie relacjami z dostawcami i odbiorcami. W ramach prowadzonych ćwiczeń: analiza rodzajów relacji i czynników je kształtujących w odniesieniu do różnych form współdziałania, analiza celów i oczekiwań interesariuszy, analiza rozwoju relacji i działań w odniesieniu do poszczególnych etapów zarządzania relacjami, opis  przestrzeni relacyjnej, dobór wskaźników ilościowych i jakościowych do pomiaru jakości i wartości relacji, kompetencje i zdolności relacyjne, relacyjna  przewaga konkurencyjna, strategie relacyjne, kapitał relacyjny i czynniki go kształtujące, model kapitału relacyjnego, korzyści i bariery w sferze zarządzanie relacjami z dostawcami i odbiorcami.

Teaching methods

Wykład konwencjonalny, metoda podająca, prezentacja danych i informacji (rzutnik, foliogram), prezentacja multimedialna, komunikacja interaktywna, analiza studium przypadku, projektowanie rozwiązań, symulacja, praca w zespołach zadaniowych, metoda projektów, prezentacja, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład – zaliczenie z oceną, ćwiczenia – zaliczenie z oceną. Zaliczenie z wykładu w formie pisemnej - odpowiedź na trzy pytania z zagadnień obowiązujących. Zagadnienia podane zostaną studentom miesiąc przed terminem zaliczenia. Zaliczenie ćwiczeń: na ocenę z ćwiczeń składa się ocena z projektu (60%), oceny za ćwiczenia – minimum 2 ćwiczenia (40%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń (50%) i wykładu (50%).

Recommended reading

  1. Cygler J., Kooperencja przedsiębiorstw. Czynniki sektorowe i korporacyjne, Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie 2009.
  2. Danielak W., Kształtowanie kapitału relacyjnego w małym i średnim przedsiębiorstwie, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław 2012.
  3. Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Jasiński B., Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania, C.H. Beck, Warszawa 2012.
  4. Nowak D., Zarządzanie międzyorganizacyjnymi relacjami kooperacyjnymi w przedsiębiorstwach przemysłowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012.

.

Further reading

  1. Chomiak-Orsa I., Zarządzanie kapitałem relacyjnym w procesie wirtualizacji organizacji. Podejście modelowe, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu,  Wrocław 2013.
  2. Mitręga M., 2010,  Zdolność sieciowa jako czynnik przewagi konkurencyjnej na rynku przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice.
  3. Siemieniako D., Zarządzanie relacjami B2B w usługach produkcyjnych i budowanie lojalności relacyjnej, w: Modern Management Review, Vol. 20, nr 2, 2015, s. 161-183.

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 23-05-2022 20:31)