SylabUZ
Course name | ANALYSIS OF THE TSL MARKET |
Course ID | 04.9-WZ-LogD-ARTSL |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Logistics |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | summer term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Available in specialities | Logistics Processes and Projects Management |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Rozwijanie kompetencji studentów w zakresie oceny licznych zjawisk rynkowych w obszarze TSL oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej polegającej na przeprowadzeniu kompleksowej analizy rynku i jej wykorzystania na potrzeby działalności gospodarczej.
Wiedza z zakresu stosowania narzędzi i metod statystycznych, podstawy logistyki
Laboratorium: Rynek usług logistycznych. Przedsiębiorstwa TSL. Zarządzanie strategiczne usługami logistycznymi. Funkcje zarządzania i strategie w przedsiębiorstwach TSL. Segmenty rynku logistycznego a zachowanie nabywców. Segmentacja rynku konsumentów. Segmenty klientów na rynku TSL. Instrumenty marketingu usług logistycznych. Produkt – usługa logistyczna. Marka i promocja w usługach logistycznych. Cena usługi logistycznej. Problem ustalania wysokości cen. Metody wyznaczania cen. Oferty cenowe usług logistycznych. Fazy i mierniki procesu obsługi klienta. Analiza zmiennych wchodzących w skład wybranych modeli ekonometrycznych z wykorzystaniem oprogramowania statystycznego. Kształtowanie prognoz ekonomicznych na potrzeby rynku TSL.
Laboratorium: praca studenta z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego, analiza danych wtórnych, projekt analityczny.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywność studenta na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium zaliczeniowego/projektu semestralnego
1. Mruk H., (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2005.
Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 23-05-2022 20:31)