SylabUZ

Generate PDF for this page

Medical English - course description

General information
Course name Medical English
Course ID 09.1-WL-LEK-JAME
Faculty Faculty of Medicine and Health Sciences
Field of study Medical
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree (6 years)
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Joanna Kapica Curzytek
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 30 2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie się z podstawowym słownictwem w jęz. angielskim wykorzystywanym w pracy lekarza. Opanowanie wyrażeń i zwrotów stosowanych w poszczególnych sytuacjach klinicznych w leczeniu ambulatoryjnym i szpitalnym (komunikowanie się z pacjentem, jego rodziną oraz innymi lekarzami). Zapoznanie się ze strukturami językowymi wykorzystywanymi w piśmiennictwie medycznym. Poszerzanie zasobu słownictwa oraz zwrotów dotyczących budowy i funkcjonowania układów ciała ludzkiego oraz wybranych schorzeń. Rozpoznawanie i poprawne stosowanie struktur gramatyczno-językowych w opisywaniu związków przyczynowo-skutkowych, wybranych aspektów opieki zdrowotnej oraz procesów i mechanizmów funkcjonowania organizmu ludzkiego. Kształcenie sprawności rozumienia wypowiedzi ustnej oraz pisemnej w przewidzianym zakresie tematycznym oraz umiejętności interakcji. Doskonalenie wymowy podstawowych terminów medycznych oraz prawidłowego ich formułowania. 

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie szkoły średniej.

Scope

1. Ogólna budowa ciała ludzkiego; pozycje anatomiczne, jamy ciała

2. Budowa skóry; funkcje skóry i jej choroby

3. Układ kostno-stawowy

4. Układ oddechowy; oddychanie i choroby układu oddechowego. Mierzenie temperatury ciała

 

Teaching methods

Dyskusja

Praca z książką (tekstem)

Metoda problemowa

Metoda przypadków

Zależnie od sytuacji, w procesie kształcenia mogą być wykorzystywane formy pracy zdalnej (e-learning). 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Realizacja każdej jednostki tematycznej kończy się przeprowadzeniem kolokwium pisemnego. Kolokwium może odbywać się w formie stacjonarnej lub zdalnej. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest uzyskanie co najmniej 60% punktów. Skala ocen:

100 - 94% - bdb

93 - 87 % - plus db

86 - 80% - db

79 - 70% - plus dst

69 - 60% - dst

Warunkiem zaliczenia semestru jest zaliczenie na pozytywną ocenę wszystkich jednostek tematycznych. Ocena końcowa z przedmiotu wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej obliczanej z ocen z wszystkich kolokwiów. Wynik średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5, średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,0, średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5, średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0. 

Dopuszczone są dwie usprawiedliwione nieobecności na zajęciach w semestrze. Student/ka ma obowiązek uzupełnić braki w formie i terminie uzgodnionym z prowadzącym/ą zajęcia. W przypadku zaistnienia większej liczby usprawiedliwionych nieobecności, warunki zaliczenia ustalane są indywidualnie z prowadzącym/ą. 

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji. Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim.

Recommended reading

1. Donesch-Jeżo E., English for Medical Students and Doctors, cz. 1, Wyd. Przegląd Lekarski Kraków 2000.

2. Glendinning E. H., Howard R., Professional English in Use. Medicine, Cambridge 2017.

3. Lipińska A, et al., English for Medical Sciences, MedPharm Polska, 2016. 

Further reading

1. Ciecierska J., Jenike B., English for Medicine, PZWL, Warszawa 2016.

2. Donesch-Jeżo E., English for Medical Students and Doctors, cz. 2, Wyd. Przegląd Lekarski Kraków 2000.

3. Podlewska A., Angielski medyczny w tłumaczeniach, Preston Publishing, Warszawa 2018. 

Notes


Modified by dr hab. n. med. Agnieszka Ziółkowska, prof. UZ (last modification: 13-05-2022 09:53)