SylabUZ
Course name | Medical English |
Course ID | 09.1-WL-LEK-JAME |
Faculty | Faculty of Medicine and Health Sciences |
Field of study | Medical |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree (6 years) |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Zapoznanie się z podstawowym słownictwem w jęz. angielskim wykorzystywanym w pracy lekarza. Opanowanie wyrażeń i zwrotów stosowanych w poszczególnych sytuacjach klinicznych w leczeniu ambulatoryjnym i szpitalnym (komunikowanie się z pacjentem, jego rodziną oraz innymi lekarzami). Zapoznanie się ze strukturami językowymi wykorzystywanymi w piśmiennictwie medycznym. Poszerzanie zasobu słownictwa oraz zwrotów dotyczących budowy i funkcjonowania układów ciała ludzkiego oraz wybranych schorzeń. Rozpoznawanie i poprawne stosowanie struktur gramatyczno-językowych w opisywaniu związków przyczynowo-skutkowych, wybranych aspektów opieki zdrowotnej oraz procesów i mechanizmów funkcjonowania organizmu ludzkiego. Kształcenie sprawności rozumienia wypowiedzi ustnej oraz pisemnej w przewidzianym zakresie tematycznym oraz umiejętności interakcji. Doskonalenie wymowy podstawowych terminów medycznych oraz prawidłowego ich formułowania.
Znajomość języka angielskiego na poziomie szkoły średniej.
1. Ogólna budowa ciała ludzkiego; pozycje anatomiczne, jamy ciała
2. Budowa skóry; funkcje skóry i jej choroby
3. Układ kostno-stawowy
4. Układ oddechowy; oddychanie i choroby układu oddechowego. Mierzenie temperatury ciała
Dyskusja
Praca z książką (tekstem)
Metoda problemowa
Metoda przypadków
Zależnie od sytuacji, w procesie kształcenia mogą być wykorzystywane formy pracy zdalnej (e-learning).
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Realizacja każdej jednostki tematycznej kończy się przeprowadzeniem kolokwium pisemnego. Kolokwium może odbywać się w formie stacjonarnej lub zdalnej. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest uzyskanie co najmniej 60% punktów. Skala ocen:
100 - 94% - bdb
93 - 87 % - plus db
86 - 80% - db
79 - 70% - plus dst
69 - 60% - dst
Warunkiem zaliczenia semestru jest zaliczenie na pozytywną ocenę wszystkich jednostek tematycznych. Ocena końcowa z przedmiotu wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej obliczanej z ocen z wszystkich kolokwiów. Wynik średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5, średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,0, średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5, średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Dopuszczone są dwie usprawiedliwione nieobecności na zajęciach w semestrze. Student/ka ma obowiązek uzupełnić braki w formie i terminie uzgodnionym z prowadzącym/ą zajęcia. W przypadku zaistnienia większej liczby usprawiedliwionych nieobecności, warunki zaliczenia ustalane są indywidualnie z prowadzącym/ą.
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji. Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim.
1. Donesch-Jeżo E., English for Medical Students and Doctors, cz. 1, Wyd. Przegląd Lekarski Kraków 2000.
2. Glendinning E. H., Howard R., Professional English in Use. Medicine, Cambridge 2017.
3. Lipińska A, et al., English for Medical Sciences, MedPharm Polska, 2016.
1. Ciecierska J., Jenike B., English for Medicine, PZWL, Warszawa 2016.
2. Donesch-Jeżo E., English for Medical Students and Doctors, cz. 2, Wyd. Przegląd Lekarski Kraków 2000.
3. Podlewska A., Angielski medyczny w tłumaczeniach, Preston Publishing, Warszawa 2018.
Modified by dr hab. n. med. Agnieszka Ziółkowska, prof. UZ (last modification: 13-05-2022 09:53)